Anbefalinger vedr. køb af Espressobønner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dyrlægen
    Espresso
    • Sep 2012
    • 625

    #16
    Hvis du er på jagt efter noget der minder om TCC1, så skal du prøve great coffee (Århus).

    Jeg kan kun tale på vegne af mine egne smagsløg, men jeg synes ikke at Chiaro smager som et lyst rist og er slet ikke samme boldgade som TCC1. Synes desværre den mest dominerede nuance i Chiaro er jord/mudder. Nu hvor du bor så tæt på, kan du jo altid smage en kop hos dem inden du køber, for det er jo ikke sikkert at du har samme indtryk som mig, men TCC1-ish bliver det aldrig
    Elektra A3 - Arduino PID & BrewTimer - WeMo - Bestmax
    Elektra Nino - Med Pulse Mod
    Mazzer Major - Arduino Timer (Tidligere Digital Timer mod)
    Super Jolly - Analog Timer DIY Timer Mod + doserless mod

    Comment

    • Anders1
      Mellemristet
      • Feb 2010
      • 150

      #17
      Oprindeligt indsendt af Dyrlægen Se indlæg
      Hvis du er på jagt efter noget der minder om TCC1, så skal du prøve great coffee (Århus).

      Jeg kan kun tale på vegne af mine egne smagsløg, men jeg synes ikke at Chiaro smager som et lyst rist og er slet ikke samme boldgade som TCC1. Synes desværre den mest dominerede nuance i Chiaro er jord/mudder. Nu hvor du bor så tæt på, kan du jo altid smage en kop hos dem inden du køber, for det er jo ikke sikkert at du har samme indtryk som mig, men TCC1-ish bliver det aldrig
      Er der en bestemt kaffe du vil anbefale fra GC, har selv boet i aarhus - men der drak jeg for det meste kaffen mens jeg var der
      Venlig Hilsen
      Anders

      Espresso: Alex Duetto (tidl. Silvia)
      Kværn: Mazzer Mini Electronic A (tidl. Rocky)
      Sort: Kalita Wave 185, Aeropress & Frenchpress + Lido 2
      Brewista: Smart Kettle + Smart Scale

      Comment

      • Dyrlægen
        Espresso
        • Sep 2012
        • 625

        #18
        Kan anbefale at skrive en mail til søren og forklare hvilken smag og type kaffe du foretrækker (espresso, latte, cappu), han plejer at være god til at vejlede.

        Jeg har selv lige kørt med El salvador Finca Melchor (Cafe tuxpal, federico pacas) et par måneder og den synes jeg er rigtig lækker. Hvis du ikke kan finde den på webshoppen, så bare skriv ham en mail. Den koster vidst omkring 270,- for 1 kg og mellem 80-90 kr for 250 gram. Så hvis du køber +500gram af gangen er det stadig billigere med fragt end TCC
        Elektra A3 - Arduino PID & BrewTimer - WeMo - Bestmax
        Elektra Nino - Med Pulse Mod
        Mazzer Major - Arduino Timer (Tidligere Digital Timer mod)
        Super Jolly - Analog Timer DIY Timer Mod + doserless mod

        Comment

        Working...
        X