Mazzer mini doser kværn - upgrade til single doser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • texas
    Lysristet
    • Jun 2019
    • 98

    Mazzer mini doser kværn - upgrade til single doser

    Er der nogen, der kender til et sted, hvor de til rimelige priser sælger et eller andet "kit", der kan ændre min doser beholder til en simpel tragt.

    Det jeg forestiller mig er, at jeg bare med tænd og sluk kontakten styre hvor meget kværnet kaffe jeg vil have i mit portafilter. Så jeg skal egentlig bare have en anden tragt end den der er monteret nu.
  • texas
    Lysristet
    • Jun 2019
    • 98

    #2
    ... jeg kan finde diverse YouTube videoer, hvor folk laver deres eget lille mod fra doser til doserless.

    Jeg vil bare gerne købe en færdig løsning (hvis den er tilstrækkelig billig)

    Comment

    • texas
      Lysristet
      • Jun 2019
      • 98

      #3
      Nå, lidt yderligere søgning på nettet har ledt mig til kaffemekka.dk

      Men 1065 kr + noget ny afdækning af motor (tror jeg), gør at jeg stadig leder efter en lidt billigere løsning.

      Comment

      • Morten Müller
        Administrator
        • Apr 2017
        • 208

        #4
        Det kan gøres rimelig billigt hvis du finder div sager i en genbrugsbutik.

        Den kan faktisk bliver ret så hipster for 50 kr eller mindre.




        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment

        • texas
          Lysristet
          • Jun 2019
          • 98

          #5
          Oprindeligt indsendt af Morten Müller Se indlæg
          Det kan gøres rimelig billigt hvis du finder div sager i en genbrugsbutik.

          Den kan faktisk bliver ret så hipster for 50 kr eller mindre.




          Sent from my iPhone using Tapatalk
          Hvor smart. Jeg ser for mig, at jeg har en eller anden kagedåse med noget julemotiv.

          Det kan blive voldsomt smart - bortset fra, at mine håndværksmæssige evner er virkeligt begrænsede. Jeg mener også at have læst, at man skal passe på med at anvende plastic, fordi det kan blive statisk elektrisk, og dermed skabe risiko for "retention". Selve dåsen vil dog være metal.

          Comment

          • texas
            Lysristet
            • Jun 2019
            • 98

            #6
            Jeg kan se div YouTube hvor folk ret nemt skruer deres doser af deres Mazzer mini. Når jeg skruer de to bolte af sidder min doser dog stadig fast.

            Er der nogen, der kender dette problem?

            Kan der være særlige varianter af Mazzer mini, hvor den er samlet på en anden måde?

            På min Mazzer er der en slags beskyttelse, så udgangshul ikke kan "skyde" kaffe op ad. Men når det er skruet af, er der ikke noget, der ser anderledes ud.

            Måske lige bortset fra, at min doser er skruet fast med skurer (til stjerneskruetrækker) frem for en bolt (til fastnøgle)
            Last edited by texas; 23. January 2020, 20:04.

            Comment

            • texas
              Lysristet
              • Jun 2019
              • 98

              #7
              Fandt selv ud af det.

              Der er indvendigt i bunden af doser to skruer, der er skruet lodret ned i selve maskinen. De to skruehoveder var bare helt dækket af kaffe, så det var først da jeg med en pensel fik børstet gammel kaffe væk, at jeg kunne se de to skruer.

              Når jeg set div DIY youtube videoer, har jeg aldrig set nogle Mazzer mini, hvor der er disse to skruer. Meget mærkeligt.

              Under alle omstændigheder kan det blive lidt vanskeligt at finde et motor cover, der passer til lige min Mazzer mini. Jeg synes dog også stadig, at det bliver voldsomt dyrt at bygge min Mazzer om fra doser til simpel tragt.

              Comment

              Working...
              X