Rancilio Silvia + kværn og lidt ekstra udstyr sælges / byttes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dannyboy
    Lysristet
    • Feb 2013
    • 107

    [Solgt] Rancilio Silvia + kværn og lidt ekstra udstyr sælges / byttes

    Sælger en Rancilio Silvia v2, tror jeg det er... Jeg har selv skiftet steamarmen, ventil og knappen til at styre dampen med til den nye model. Den har netop fået ny termostat og er blevet gennemrenset.

    Der medfølger en mælkekande, en noname stamper (i rustfrit stål), et blindfilter og lidt andre dimser.

    Der er medfølger også en Savinelli DRD3 espressokværn uden doser.

    Den har kun kørt på kildevand og vand fra britakande og er afkalket og backflushet jævnligt.

    Jeg sælger fordi at jeg har opgraderet til en Zaffiro og har en rocky kværn

    Hvad er en fair pris? Evt. bytte med et eller andet... Måske en bedre kværn? Så kan min Rocky måske indgå i byttehandel?

    Billeder på vej...

    (edit) Den bor på Vesterbro i kbh
    Last edited by dannyboy; 23. September 2013, 17:51. Årsag: Solgt
  • Lars Klem
    Grøn bønne
    • Apr 2013
    • 4

    #2
    hvad skal de koste tilsammen

    og hvor gammel er din Silvia?

    Comment

    • LurifaX
      Grøn bønne
      • Jul 2013
      • 25

      #3
      Kunne godt være interesseret i dit setup. Hvor i landet befinder det sig og hvad forestiller du dig at sælge det for? Smid gerne en Pb med lidt specs omkring hvor gammelt udstyret er osv

      Comment

      • dannyboy
        Lysristet
        • Feb 2013
        • 107

        #4
        Jeg mener at den er fra 2009. Jeg købte den brugt sidste forår af en, som havde passet og plejet den og i øvrigt stort set ikke brugt den. Historien er at mine forældre ville købe den og fik den renset og skiftet termostat, men nu vil de altså ikke aligevel...

        Maskinen er hos mine forældre, men kommer hjem til mig på vesterbro så snart jeg lige finder lejlighed til det.

        mht pris så ved jeg ikke helt hvad der er fair... Maskinen virker perfekt, men har lidt brugsspor. Til gengæld har den fået ny steam arm + knap og ventil og ny termostat og er lige blevet tjekket igennem af en tekniker.

        Aner ikke hvad den dér kværn er værd. Jeg ved bare at den virker fint ;-)

        Ekstraudstyret er som beskrevet.

        Derfor: kom med et ærligt bud og så tager vi den derfra... -Men ligger en brugt Silvia ikke på ca 2000-2500kr alt efter stand? og så plus det løse?

        Comment

        • Jens_Muff
          Master Brewer
          • Sep 2011
          • 2615

          #5
          Når den har rundet de famøse 2 år og reklamationsretten er udløbet ville jeg selv ikke give over 2.000 for selve Silvia'en. Men det er jo et udbud/efterspørgsels-spørgsmål.
          - La Pavoni
          - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
          - Aillio Bullet R1
          - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

          Comment

          • dannyboy
            Lysristet
            • Feb 2013
            • 107

            #6
            -Hvilket lyder fair... Pris ide 3.000,- for det hele

            Comment

            • Flappe
              Grøn bønne
              • Aug 2013
              • 46

              #7
              Hey har du solgt din Silvia + kværn endnu?

              Hvis prisen stadig er til forhandling, så er jeg muligvis interesseret

              Comment

              • dannyboy
                Lysristet
                • Feb 2013
                • 107

                #8
                Ikke solgt endnu... send en PM

                Comment

                • Flappe
                  Grøn bønne
                  • Aug 2013
                  • 46

                  #9
                  Tillader mig lige at holde dialogen i forummet lidt endnu - ville nemlig godt lige høre nogle meninger om kværnen - kender den ikke og vil ikke risikere at underindkøbe fra start (skal til at købe mit første espressosetup efter ca. 8 år som hjemmerister). Ser meget på brugt udstyr som evt. Er mod'et eller opgraderet eller hvor muligheden er der. Har ikke travlt - vil hellere være grundig og slå til på det rigtige

                  Silviaen er jeg ikke så meget i tvivl om - den trackrecord er vist svær at slå til den pris

                  Er der nogle der har erfaringer/holdninger til Savinelli (både mærket generelt og den specifikke kværn drd3)? Kan den klare konkurrencen imod andre "begynderkværne"? Hvordan ser det ud med reservedele mv.?

                  Alle informationer er velkomne - synes jeg har svært ved at finde anmeldelser eller Info om drd3'eren....

                  Comment

                  • dannyboy
                    Lysristet
                    • Feb 2013
                    • 107

                    #10
                    det er helt i cool...

                    Jeg kan desværre ikke byde ind med noget særligt ang kværnen. Den fulgte med da jeg købte min Isomac Zaffiro (brugt af en her fra forum) og jeg havde en Rocky i forvejen, som jeg hellere vil bruge.

                    Det eneste jeg ved med sikkerhed er at Savinelli'en virker og at den kaffe, den maler virker fint...

                    Comment

                    • Flappe
                      Grøn bønne
                      • Aug 2013
                      • 46

                      #11
                      OK super - prøver lige et repost i kværnsektionen - så kan det være at nogen kan gøre mig klogere

                      Comment

                      • Puroresufan
                        Mørkristet
                        • Sep 2012
                        • 332

                        #12
                        Hvad siger du til 2250,- samlet? Silvia kan købes fra helt ny idag for 3449,-, og kender umiddelbart ikke kværnen.

                        Comment

                        • Puroresufan
                          Mørkristet
                          • Sep 2012
                          • 332

                          #13
                          Ikke interesseret i at sælge? Har også skrevet en PM uden svar..

                          Comment

                          • dannyboy
                            Lysristet
                            • Feb 2013
                            • 107

                            #14
                            Hej!

                            Undskyld manglende svar...! Har været begravet i arbejde i de sidste par uger ;-)

                            Finder billeder i slutningen af denne uge.

                            -Jeg har ikke fået din PM, men nu har jeg set det her jo.


                            ellers send en mail på: danimuschi (snabel a) g m a i l . c o m

                            Comment

                            • WilliamSkov
                              Mellemristet
                              • Sep 2013
                              • 273

                              #15
                              Hvor henne i Danmark befinder du dig ift. hvis man skulle afhente maskinen. Jeg tænker evt. 2500 for sættet? Sælger du evt. uden kværn - den er svær at finde noget om på nettet.
                              Mahlkönig Vario Home, Wilfa WSCG-2, Compak K6 (doserless, hjemme-mod) og Hario Slim.
                              Bodum stempel, Moka Express 4-kops, Brikka 4-kops, V60 3-kops, Bodum Santos, Ibrik og Aeropres.
                              Ovn-rister

                              William Skov Hansen

                              Comment

                              Working...
                              X