Hvilken billig espresso kværn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaffomanen
    Grøn bønne
    • Mar 2010
    • 29

    #16
    ja, det er også mit indryk, at når først folk får den, så beholder de den sgu desværre også :-), men i mangel af bedre så kan måske så finde en god ny-pris istedet? selvom 2800 også er mange penge.

    Comment

    • Jens_Muff
      Master Brewer
      • Sep 2011
      • 2615

      #17
      Ja.. vi er mange, der kigger langt efter brugte Vario'er.. De findes bare ikke. Så én her på siden, men han ville have 2.400 for den! Det må jo siges at være en beskeden besparelse for en kværn brugt et halvt år... Så skulle det være fordi den måske er kørt ind.. Hvis den ikke har kørt en god portion bønner giver det i hvert fald ikke meget mening.
      - La Pavoni
      - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
      - Aillio Bullet R1
      - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

      Comment

      • Skurken
        Master Brewer
        • Jun 2008
        • 1985

        #18
        Oprindeligt indsendt af jensp Se indlæg
        Tænker dog stadig over nævnte modeller og så evt. Gaggia MDF, Nuova Simonelli Grinta eller en Ascaso I2 (brugt).
        Af de tre ville jeg uden at blinke vælge Ascaso I2. Jeg ville også vælge Ascaso I2 over en Rocky. Synes den kværner bedre til espresso og så er den 100% trinløs i modsætning til Rocky'en.

        Med I2 kan man dog glemme alt om at skifte mellem espresso og stempel, det tager 100 år at skifte frem og tilbage og med mange bønner spildt. Når den er indstillet til espresso er det en udemærket begynder kværn.
        Mvh. Anders


        Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

        Comment

        • LeedsLad
          Lysristet
          • Feb 2012
          • 75

          #19
          Hej Jens,
          du kan købe min Ascaso I steel for 950 kr. Det er en super god kværn som start kværn. Jeg har haft den i 1½ år og har været super glad for den. Den klumper lidt og har en tendens til at opsamle kaffe....men til prisen ( vejl. 2000.-) er den blandt de absolut bedste! Og så er den lille og fiks at se på.

          ps. jeg har besluttet mig for at købe Mazzer Mini Elect.....så sælges pga opgradering.

          MVH Peter/LeedsLad
          La Marzocco Linea Mini + Mazzer Mini Elec.

          Comment

          Working...
          X