Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Emne: Det fedeste setup at rejse med?

Espresso kidcaffeine's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2016
    Sted
    Valby

Det fedeste setup at rejse med?

Sikkert som mange andre, har jeg lige været på en forlænget weekend.

Det var første gang, at jeg for alvor fik testet mit rejse-setup, bestående af Aeropress, Aergrind, metalfilter og gode bønner.

Min oplevelse, ganske kort:
    + Aergrind passer perfekt ned i en Aeropress, så det fylder ikke meget. Meget nemt at smide i tasken, og så skal der dybest set bare koges noget vand
    + Den kværner ganske fint, i hvert fald til forskellige typer filter. Har ikke testet til espresso
    - Det er ikke en "lækker" kværn. Den føles som noget, nogen har bygget ud af diverse metalstumper, de havde til overs i deres værksted. Måske jeg bare er forkælet, når min eneste tidligere håndkværn var en Comandante.
    - Filter er super fint, men jeg kommer personligt hurtigt til at savne espressoen

Hvad gør i andre, når i er ude og rejse?

Navn:  IMG_0472.jpg
Visninger: 156
Størrelse:  62,0 KB
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Fedt

Jeg er også glad for Aeropress , har du prøvet eller overvejet Fellow Prismo https://www.kaffemekka.dk/shop/3250-...or-aeropress-/
    den har jeg overvejet.. tænk en fin billig kaffe gadget som man ikke ejer ha ha..

Jeg har ingen håndkværn, da den ville blive brugt alt for sjældent.. så næst bedste løsning er jeg kværner hjemme fra inden afgang

dog er jeg blevet glad for Kalita 155 hjemme, så den har næsten taget over
    Pictures (or it didn't happen)

3. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

kidcaffeine (27. May 2020)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Det samme, jeg har dog en Felt i stedet for en aergrind, den er nok en my bedre bygget og føles ikke helt som du beskriver, men selvom det i teorien er en rejsekværn så kan den ikke gå ned i en aeropress hvilket er død irriterende, hvilket er gældende for nærmest alle disse, man får også lidt hvad man betaler for, MBK er sammen med Timemore de billigeste i dette leje og kan selvfølgelig ikke konkurre med kværn der koster op mod 2-3x så meget.

Jeg har skiftet lidt mellem en Aerpress og en delter, nu hvor det er lidt lige meget. Jeg har prøvet Pour over som egentligt er min fortrukne men de kræver man som min også tager en Melodrip med og formen er bare komplet uegnet til rejse. Der er dog ved at komme nogle klap sammen udgaver på markedet så måske det er vejen at gå.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

5. De følgende 2 brugere siger tak til malling for denne post:

Jack (27. May 2020),kidcaffeine (27. May 2020)

Mellemristet
    Registreringsdato
    Jul 2017
    Jeg har samme setup med AeroPress og kværn.
    For uden det, er der også en lille dypkoger i posen - der er mange steder hvor det ikke er muligt at få kogt vand.

Navn:  20200527_133002.jpg
Visninger: 134
Størrelse:  44,6 KB

7. De følgende 3 brugere siger tak til KThorlund for denne post:

Jack (27. May 2020),kidcaffeine (27. May 2020),malling (27. May 2020)

Lysristet
    Registreringsdato
    Dec 2013
    Sted
    København
    Jeg rejser mest til storbyer hvor der normalt er en god chance for at finde et acceptabelt kaffested, men jeg er også lidt nysgerrig på hvordan de lokale drikker kaffe, også selvom det måske ikke falder i min smag, så jeg brygger ikke selv meget kaffe når jeg rejser.
    Dog vil jeg ikke undvære mit kit, som består af en Feldgrind og en Moka kande med indbygget vandvarmer - Dette kit er normalt i brug om morgenen hvor jeg er mest allergisk overfor dårlig kaffe.

Forloren Espresso

9. De følgende 2 brugere siger tak til NielsN for denne post:

Jack (27. May 2020),kidcaffeine (27. May 2020)

Lysristet
    Registreringsdato
    Dec 2016
    Sted
    København N
    [QUOTE=kidcaffeine;146740]
    Hvad gør i andre, når i er ude og rejse?
    /QUOTE]

Rejser til steder de kan finde ud af at lave kaffe
    Jeg kørte en kort periode med de der vietnamesiske si-ting man sætter ovenpå koppen, men det går for langsomt - eller også er jeg dårlig til at bruge dem. Jeg landede på Elettrika'en, som jeg rejste en del med. Desværre skaffede en ex-kæreste mig af med den på et tidspunkt. Men klart noget jeg kunne finde på at anskaffe igen. Den er simpel så længe man bliver inden for samme 'voltage' og laver en hæderlig mocca.
    The quintessential expression of coffee is espresso.
    – Ernesto Illy

11. De følgende brugere har takket JohanS for denne post:

kidcaffeine (29. May 2020)

Mellemristet
    Registreringsdato
    Mar 2018
    Sted
    vestFyn
    På camping og på arbejde har jeg Feldgrind, Aeropress og Handpresso med. Det fungerer rigtigt fint til henholdsvis sort og espresso. Har overvejet at erstatte Aeroen med en V60 i plastik på næste ferie, men er ikke sikker på om det er for bøvlet.
    Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
    Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
    Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
    Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
    KitchenAid Cold Brew koldbrygger
    Brewista Smart Scale v2.0
    DIY Fluidbed 300 gr. rister

13. De følgende brugere har takket Sinobi for denne post:

kidcaffeine (29. May 2020)

Espresso kidcaffeine's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2016
    Sted
    Valby
    Mange gode input! Lyder til at Aeropress og en håndkværn er mere eller mindre standarden. Det fungerer jo også ganske godt, må man sige

Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Jeg er også glad for Aeropress , har du prøvet eller overvejet Fellow Prismo https://www.kaffemekka.dk/shop/3250-...or-aeropress-/
    den har jeg overvejet.. tænk en fin billig kaffe gadget som man ikke ejer ha ha..
    Jeg har aldrig prøvet den, men kan godt huske den, fra da den udkom. Kunne være man skulle give den et skud - den koster jo ikke alverden
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg

Jeg har aldrig prøvet den, men kan godt huske den, fra da den udkom. Kunne være man skulle give den et skud - den koster jo ikke alverden
    Vi skal nok ikke forvente mere end en luksus udgave af nespresso, pga kvaliteten af bønnerne er bedre
    Pictures (or it didn't happen)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Espresso er det nok ikke, det lyder mere som noget alla det en pressurised basket levere, men det kan vel være acceptabelt for dem der vil have det og hvor det i mangel på bedre alternativer kan være en løsning. Personligt ville jeg nok hellere helt undvære og så i stedet nyde en velbrygget kop kaffe.

I det hele taget har “espresso” på farten altid været et lidt tvivlsomt koncept. Det ender næsten altid i wannabe espresso, besværlig omfattende rutiner eller et monstrum af dimensioner der gør det besværligt at have med og man kan diskutere om der vitterligt er tale om et rejse sæt.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •