Rancilio Silvia, intet vand ud af bryghovedet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mrholst
    Grøn bønne
    • Mar 2020
    • 5

    Rancilio Silvia, intet vand ud af bryghovedet.

    Hej ebar. Lige pludselig kom der ikke længere noget vand ud af bryghovedet. Man kan høre pumpen kører, og jeg kan bruge steamarmen som normalt, så varmelegemet fungerer udmiddelbart også. Som man kan se på billedet, så lækker kedlen lidt fra bunden. Men det kan vel ikke have noget med det at gøre?

    Jeg har renset 3-vejs ventil og brusehoved og difuser, så ved ikke hvad jeg nu kan gøre?

    Er der nogen der har et bud?

    Sendt fra min POT-LX1 med Tapatalk
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Kalk :-) hvilket vand hælder du på maskinen og hvor ofte afkalker du den?
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • mrholst
      Grøn bønne
      • Mar 2020
      • 5

      #3
      Jeg kører først postevand gennem et brittafilter, og dernæst sådan et filter man bare sætter på slangen i vandbeholderen.
      Men altså vandet er jo også absurd hårdt i København, så det kan selvfølgelig være det ikke er tilstrækkeligt.
      Jeg har kun haft den i 2 uger, og startede med afkalke den, så det undrer mig lidt.

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Oprindeligt indsendt af mrholst Se indlæg
        Jeg kører først postevand gennem et brittafilter, og dernæst sådan et filter man bare sætter på slangen i vandbeholderen.
        Men altså vandet er jo også absurd hårdt i København, så det kan selvfølgelig være det ikke er tilstrækkeligt.
        Jeg har kun haft den i 2 uger, og startede med afkalke den, så det undrer mig lidt.
        Brita filter er desværre ikke nok i KBH, så du kan godt regne med det er kalk og den skal afkalkes og måske endda afskildes og afkalkes, mange bruger og er glade for Denise kildevand, som nok er vejen frem i KBH eller et dyre vandfilter
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • Hegnet
          Mørkristet
          • Sep 2017
          • 387

          #5
          Jeg ville kontrollere 3-vejsventilen:
          - Hvad er modstanden hen over spolens terminaler (hvid til orange). Den bør være målbar og ikke uendelig (smeltet solenoide).
          - Får den strøm, når du brygger? 230 V kan måles med AC multimeter
          - Bevæger stemplet sig faktisk? Måske kan det høres. Hvis spolen afmonteres, kan du sætte 230 V direkte til terminalerne og kontrollere.
          DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
          MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
          Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
          Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

          Comment

          Working...
          X