Ny kværn - hvad skal jeg vælge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • larsgydal
    Lysristet
    • Aug 2019
    • 109

    Ny kværn - hvad skal jeg vælge?

    Hej

    Jeg overvejer at købe en ny espressokværn.
    Jeg har en Racilio Silvia maskine og en Gaggia MDF. Kværnen kværner egentlig fint nok, men jeg er ved at være godt træt af dispenseren som er noget tingeltangel.

    Jeg kigger nu på en brugt Ceado E6p som har kværnet 13 kg kaffe.

    Jeg har læst om kværnen på wholelattelove og den får gode ord dér.

    Nogen af jer der kender kværnen og har erfaringer med den?

    Hvad bør den koste brugt?

    Er det bedre at købe noget andet? Jeg kan se, at Mazzer og Mahlkonig ser ud til at være populære herinde. Er det bedre?
  • EspressoNewb
    Lysristet
    • Nov 2018
    • 51

    #2
    Jeg sælger en brugt obel mito 75M performance, hvis det var noget? 3000 havde jeg tænkt mig.

    Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk

    Comment

    • larsgydal
      Lysristet
      • Aug 2019
      • 109

      #3
      Oprindeligt indsendt af EspressoNewb Se indlæg
      Jeg sælger en brugt obel mito 75M performance, hvis det var noget? 3000 havde jeg tænkt mig.

      Den kender jeg ikke. Er den bedre end den E6p jeg kigger på nu? Og i så fald hvordan er den bedre?
      Hvor gammel er din?

      Er der slet ingen der har noget at sige om E6P?
      Skal jeg mon tage det som at den ikke er en gængs maskine og noget man bør undgå?

      Comment

      • Yoshi
        Lysristet
        • Jul 2018
        • 146

        #4
        Jeg er på ingen måde ekspert på området. Men skriver alligevel, nu hvor ingen andre har svaret på dit indlæg.
        Kender ikke noget til E6P, men Ceado laver generelt gode kværne. Om Obel kværne, skal det siges at man generelt får meget kværn for pengene. Ved ikke om det gav lidt afklaring på trods af de åbne svar jeg gav

        Comment

        • Drasunia
          Grøn bønne
          • Nov 2019
          • 20

          #5
          Mazzer is not better tham E6P. It is really good choice, price should be around 3/4 of retail price. If you have possibilty to buy it in person check the burrs alligment
          Last edited by Drasunia; 7. May 2020, 13:16.

          Comment

          • larsgydal
            Lysristet
            • Aug 2019
            • 109

            #6
            Tak for de svar der er kommet. Er opgraderingen til en E6P for lille ift. min nuværende Gaggia MDF til at det er pengene værd?
            Egentlig synes jeg, at den maler kaffen rigtigt godt. Men det er primært den dårlige dispenser, jeg har et problem med.

            Comment

            • Drasunia
              Grøn bønne
              • Nov 2019
              • 20

              #7
              Yes caedo has 64mm burrs and work flow is way much better. You wont regret in my opinion. If you are interested in SD there is also Niche and at the moment i am waiting for ZF64W

              Comment

              • larsgydal
                Lysristet
                • Aug 2019
                • 109

                #8
                Oprindeligt indsendt af Drasunia Se indlæg
                Yes caedo has 64mm burrs and work flow is way much better. You wont regret in my opinion. If you are interested in SD there is also Niche and at the moment i am waiting for ZF64W
                OK. This is the old version of the E6p. It is not V2. Do you still think it is much better?
                Is it also better than the "Obel mito 75M" suggested above?

                Comment

                • EspressoNewb
                  Lysristet
                  • Nov 2018
                  • 51

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af larsgydal Se indlæg
                  Den kender jeg ikke. Er den bedre end den E6p jeg kigger på nu? Og i så fald hvordan er den bedre?
                  Hvor gammel er din?

                  Er der slet ingen der har noget at sige om E6P?
                  Skal jeg mon tage det som at den ikke er en gængs maskine og noget man bør undgå?
                  Jeg har desværre heller ikke kendskab til E6p, men har også den opfattelse at ceado laver gode maskiner.

                  Du kan se min her: https://www.dba.dk/espressokvaern-ob..._share_listing

                  Den kværner et rimeligt fluffy dobbelt skud på 5 sek. Jeg synes ihvertfald også man får meget kværn for pengene.

                  Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk

                  Comment

                  • TurBo
                    Mellemristet
                    • May 2014
                    • 285

                    #10
                    jeg kender ikke de andre kværne.
                    men her er min erfaring. tidligere 5 tilfredse år med en malhk. vario home, for 2 uger siden skiftet til netop en Obel mite 75 performance.
                    denne kværn stor, se mit billede i tråden om "vis dit setup".
                    jeg kværner kun til espresso og det gør den godt. jeg er især tilfreds med 20g på 4,5 sek :-)
                    retension; ja, ved ikke hvor meget, men jeg flusher 10 gram, før dagens 1. skud.
                    larmer mindre end min tidligere kværn.
                    bor i hvidovre og viser den gerne frem.

                    Sendt fra min SM-A505FN med Tapatalk
                    Bo-- :-)
                    Izzo Alex Duetto mk1
                    Mahlkoenig Vario home

                    Comment

                    • Truelsen
                      Lysristet
                      • Sep 2008
                      • 79

                      #11
                      Jeg har lige fået en Niche Zero i huset.
                      Har tidligere brugt MK Vario og Super Jolly.
                      SD kræver lidt tilvending, men jeg er meget begejstret for resultatet i koppen.
                      Når jeg får arbejdsgangen ind under huden er jeg sikker på at vi bliver bedste venner :-)

                      Mvh. Anders

                      Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
                      DC Super Mini
                      Niche Zero
                      Bullet R1

                      Comment

                      Working...
                      X