WIFI kontakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Riis87
    Lysristet
    • May 2018
    • 125

    WIFI kontakt

    Hej folkens,

    Jeg skal have mig en WIFI-kontakt og umiddelbart har jeg gik på følgende tre:

    - Eve (https://www.apple.com/dk/shop/produc...t-HKEH2ZM/A-DK)

    - TP-linik (http://www.proshop.dk/Smart-Home/TP-...AaAqBtEALw_wcB)

    - Belkin WeMo (https://www.elgiganten.dk/product/sm...t-stromadapter)

    Jeg vil gerne, at den kan "programmeres" så den kan:
    - Tænde/slukke på fastlagte tidspunkter
    - Tændes og slukkes manualt fra min telefon også når jeg ikke er på mit eget WIFI
    - Måle strømforbrug (mest fordi det er lidt sjovt at kunne følge med i)
    - Arbejde (godt) sammen med andre iOS-systemer (bruger kun Apple-enheder)
    - Være stabil

    Har I erfaringer (gode/dårlige) med ovenstående produkter eller har I inputs til helt andre alternativer end disse?

    Umiddelbart hælder jeg mest til EVE da den eftersigende arbejder rigtig godt sammen med iOS-systemerne, men er også åben over for andre produkter.

    Venlige hilsner
    Riis87
    Venligst
    Riis87
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Oprindeligt indsendt af Riis87 Se indlæg
    Hej folkens,

    Jeg skal have mig en WIFI-kontakt og umiddelbart har jeg gik på følgende tre:

    - Eve (https://www.apple.com/dk/shop/produc...t-HKEH2ZM/A-DK)

    - TP-linik (http://www.proshop.dk/Smart-Home/TP-...AaAqBtEALw_wcB)

    - Belkin WeMo (https://www.elgiganten.dk/product/sm...t-stromadapter)

    Jeg vil gerne, at den kan "programmeres" så den kan:
    - Tænde/slukke på fastlagte tidspunkter
    - Tændes og slukkes manualt fra min telefon også når jeg ikke er på mit eget WIFI
    - Måle strømforbrug (mest fordi det er lidt sjovt at kunne følge med i)
    - Arbejde (godt) sammen med andre iOS-systemer (bruger kun Apple-enheder)
    - Være stabil

    Har I erfaringer (gode/dårlige) med ovenstående produkter eller har I inputs til helt andre alternativer end disse?

    Umiddelbart hælder jeg mest til EVE da den eftersigende arbejder rigtig godt sammen med iOS-systemerne, men er også åben over for andre produkter.

    Venlige hilsner
    Riis87
    Har haft både TP-linik og WeMo og så igen TP-linik fordi den virker bedre, eller så har jeg bare været uheldig.

    TP-Link er billig og kan det hele undtagen lige at "Måle strømforbrug"
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Ullum
      Mørkristet
      • Sep 2013
      • 401

      #3
      Jeg har et par wemo til salg
      Mvh ullum

      Comment

      • Riis87
        Lysristet
        • May 2018
        • 125

        #4
        Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
        Har haft både TP-linik og WeMo og så igen TP-linik fordi den virker bedre, eller så har jeg bare været uheldig.

        TP-Link er billig og kan det hele undtagen lige at "Måle strømforbrug"
        Ja, jeg læste faktisk godt om at du havde haft WeMo med problemer. Din TP virker bare som den skal nu eller?
        Venligst
        Riis87

        Comment

        • Riis87
          Lysristet
          • May 2018
          • 125

          #5
          Oprindeligt indsendt af Ullum Se indlæg
          Jeg har et par wemo til salg
          Nye? Til hvilken pris?
          Venligst
          Riis87

          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #6
            Oprindeligt indsendt af Riis87 Se indlæg
            Ja, jeg læste faktisk godt om at du havde haft WeMo med problemer. Din TP virker bare som den skal nu eller?
            Virker super god via ois, ingen problemer
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            • Riis87
              Lysristet
              • May 2018
              • 125

              #7
              Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
              Virker super god via ois, ingen problemer
              Du kender ikke EVE?
              Venligst
              Riis87

              Comment

              • Ullum
                Mørkristet
                • Sep 2013
                • 401

                #8
                Oprindeligt indsendt af Riis87 Se indlæg
                Nye? Til hvilken pris?
                Brugte, virkede da jeg lagde dem væk, grunden er at vi er gået med Phillips Hue, tænker en hund stykket plus forsendelse
                Mvh ullum

                Comment

                • Yoshi
                  Lysristet
                  • Jul 2018
                  • 146

                  #9
                  Eve virkede ikke særlig den korte tid jeg havde en. Skilte mig hurtigt af med den. Har ingen erfaringer med de andre. Bruger D-LINK DSP-W115 nu og den virker helt fint, men heller ingen strømforbrug monitorering.

                  Comment

                  • Riis87
                    Lysristet
                    • May 2018
                    • 125

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Ullum Se indlæg
                    Brugte, virkede da jeg lagde dem væk, grunden er at vi er gået med Phillips Hue, tænker en hund stykket plus forsendelse
                    Jeg er mest til at købe nyt lige hvad angår sådan noget teknik. Men tak for budet :-)
                    Venligst
                    Riis87

                    Comment

                    • Riis87
                      Lysristet
                      • May 2018
                      • 125

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Yoshi Se indlæg
                      Eve virkede ikke særlig den korte tid jeg havde en. Skilte mig hurtigt af med den. Har ingen erfaringer med de andre. Bruger D-LINK DSP-W115 nu og den virker helt fint, men heller ingen strømforbrug monitorering.
                      Tak for tilbagemelding. Det kan godt være at EVE ikke er så optimal alligevel så.
                      Vil du fortælle hvad det var der ikke virkede?
                      For når man læser om den er eneste "minus" som jeg ser det at den kører og bluetooth i stedet for WIFI. Var det også det der drillede dig?
                      Venligst
                      Riis87

                      Comment

                      • Yoshi
                        Lysristet
                        • Jul 2018
                        • 146

                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Riis87 Se indlæg
                        Tak for tilbagemelding. Det kan godt være at EVE ikke er så optimal alligevel så.
                        Vil du fortælle hvad det var der ikke virkede?
                        For når man læser om den er eneste "minus" som jeg ser det at den kører og bluetooth i stedet for WIFI. Var det også det der drillede dig?
                        Jeg fik aldrig tidsplan med timet tænd til at virke. Testede den mange gange, men den startede bare for det meste ikke trods jeg havde sat den til det. Ved ikke om det var grundet bluetooth, men ja det ville måske give mening hvis det var årsagen. Jeg ville nok gå efter en med wifi, selvom Eve har flot design og strømforbrug måler.

                        Comment

                        • Lav
                          Coffeeholic
                          • Dec 2014
                          • 1213

                          #13
                          Jeg har 5 af disse her HiHome kontakter. Som jeg ser det er fordelen for mig at det er Schuko udgaven fordi jeg allerede har monteret den udgave af vægudtag ved mit udstyr. Og fordi langt det meste elektriske udstyr leveret i Danmark har disse stik. Og så er de super små med en let tilgængelig fysisk kontakt på toppen til manuel betjening.
                          Når det er sagt så har disse kontakter mulighedder for programmering af tænd/sluk afhængig af:

                          1) Effekt eller strøm der bruges ><=
                          2) Timer og/eller ur og kalender
                          3) Status på en anden kontakt i systemet
                          4) Integration med andre kendte produkter inden for Home Automation
                          5) Integration med andre apps som IFTTT osv

                          Behøver vel knapt at sig at jeg er rigtig glad for funktionaliteten. Jeg startede med et par stykker - og nu har jeg 5. Og nej, jeg er på ingen måde affilieret med producenten [emoji4]





                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Venligste hilsner, Steffen

                          Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                          Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                          Sort:
                          Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                          Rister: 2x
                          Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                          Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                          Comment

                          • Riis87
                            Lysristet
                            • May 2018
                            • 125

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
                            Jeg har 5 af disse her HiHome kontakter. Som jeg ser det er fordelen for mig at det er Schuko udgaven fordi jeg allerede har monteret den udgave af vægudtag ved mit udstyr. Og fordi langt det meste elektriske udstyr leveret i Danmark har disse stik. Og så er de super små med en let tilgængelig fysisk kontakt på toppen til manuel betjening.
                            Når det er sagt så har disse kontakter mulighedder for programmering af tænd/sluk afhængig af:

                            1) Effekt eller strøm der bruges ><=
                            2) Timer og/eller ur og kalender
                            3) Status på en anden kontakt i systemet
                            4) Integration med andre kendte produkter inden for Home Automation
                            5) Integration med andre apps som IFTTT osv

                            Behøver vel knapt at sig at jeg er rigtig glad for funktionaliteten. Jeg startede med et par stykker - og nu har jeg 5. Og nej, jeg er på ingen måde affilieret med producenten [emoji4]





                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            Tak for din udførlige besked Lav. Den type havde jeg slet ikke overvejet. Jeg tror dog at jeg ender med at gå med TP-link løsningen da den virker til at være driftsikker og man stadig kan overvåge strømforbruget.
                            Jeg er glad for at jeg lavede tråden da det viste sig at EVE-løsningen ikke var så god som jeg havde troet.

                            Tak for svar hele vejen rundt og god søndag :-)
                            Venligst
                            Riis87

                            Comment

                            • Riis87
                              Lysristet
                              • May 2018
                              • 125

                              #15
                              Jeg endte med at købe en TP-Link HS110 og den var ganske rigtigt meget let at få koblet til både wifi og telefonen så nu virker den og det er dejligt.
                              Jeg faldt dog over en lille ting i manualen som undrer mig. Måske I kan være behjælpelige.

                              I manualen står:
                              "Understøttet belastning:
                              - Kaffemaskine 800 W
                              - Skrivebordslampe 235.2 W
                              - Brødrister 850 W
                              - Varmeapparat: 1500 W
                              - Strygejern: 1500 W"
                              Osv...

                              Det undrer mig hvorfor der er forskel i effekten om man bruger en kaffemaskine, et strygejern eller en skrivebordslampe. Jeg er med på at apparaterne nok bruger forskellig effekt, men hvorfor kan den tilsyneladende håndtere en anden effekt hvis det er en kaffemaskine end hvis det er et strygejern?
                              Med andre ord; de fleste af vores espressomaskiner bruger vel mere end 800 W når de varmer op - betyder det så at enheden i bund og grund ikke er eget som tænd/sluk kontakt for en espressomaskine?

                              Håber at nogen kan hjælpe for jeg er på ingen måde el-kyndig. Er det risikabelt at bruge en TP-Link HS110 som Wifi-kontakt for sin espressomaskine eller kan jeg trygt anvende den?

                              God weekend derude :-)
                              Venligst
                              Riis87

                              Comment

                              Working...
                              X