Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 24

Emne: WIFI kontakt

Lysristet
    Registreringsdato
    May 2018
    Sted
    Odense
    Citer Oprindeligt indsendt af Yoshi Se indlæg
    Eve virkede ikke særlig den korte tid jeg havde en. Skilte mig hurtigt af med den. Har ingen erfaringer med de andre. Bruger D-LINK DSP-W115 nu og den virker helt fint, men heller ingen strømforbrug monitorering.
    Tak for tilbagemelding. Det kan godt være at EVE ikke er så optimal alligevel så.
    Vil du fortælle hvad det var der ikke virkede?
    For når man læser om den er eneste "minus" som jeg ser det at den kører og bluetooth i stedet for WIFI. Var det også det der drillede dig?
    Venligst
    Riis87

Lysristet
    Registreringsdato
    Jul 2018
    Citer Oprindeligt indsendt af Riis87 Se indlæg
    Tak for tilbagemelding. Det kan godt være at EVE ikke er så optimal alligevel så.
    Vil du fortælle hvad det var der ikke virkede?
    For når man læser om den er eneste "minus" som jeg ser det at den kører og bluetooth i stedet for WIFI. Var det også det der drillede dig?
    Jeg fik aldrig tidsplan med timet tænd til at virke. Testede den mange gange, men den startede bare for det meste ikke trods jeg havde sat den til det. Ved ikke om det var grundet bluetooth, men ja det ville måske give mening hvis det var årsagen. Jeg ville nok gå efter en med wifi, selvom Eve har flot design og strømforbrug måler.

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Jeg har 5 af disse her HiHome kontakter. Som jeg ser det er fordelen for mig at det er Schuko udgaven fordi jeg allerede har monteret den udgave af vægudtag ved mit udstyr. Og fordi langt det meste elektriske udstyr leveret i Danmark har disse stik. Og så er de super små med en let tilgængelig fysisk kontakt på toppen til manuel betjening.
    Når det er sagt så har disse kontakter mulighedder for programmering af tænd/sluk afhængig af:

1) Effekt eller strøm der bruges ><=
    2) Timer og/eller ur og kalender
    3) Status på en anden kontakt i systemet
    4) Integration med andre kendte produkter inden for Home Automation
    5) Integration med andre apps som IFTTT osv

Behøver vel knapt at sig at jeg er rigtig glad for funktionaliteten. Jeg startede med et par stykker - og nu har jeg 5. Og nej, jeg er på ingen måde affilieret med producenten

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Venligste hilsner, Steffen
    kafferist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, EG-1, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, MK EK43 SSP, MK K501, Wilfa Uniform SSP, Feldgrind
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

4. De følgende 6 brugere siger tak til Lav for denne post:

Baristus Minimis (2 uger siden),Jack (3 uger siden),LarsenPedersen (3 uger siden),Lhenrik (3 uger siden),Riis87 (3 uger siden),Yoshi (3 uger siden)

Lysristet
    Registreringsdato
    May 2018
    Sted
    Odense
    Citer Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
    Jeg har 5 af disse her HiHome kontakter. Som jeg ser det er fordelen for mig at det er Schuko udgaven fordi jeg allerede har monteret den udgave af vægudtag ved mit udstyr. Og fordi langt det meste elektriske udstyr leveret i Danmark har disse stik. Og så er de super små med en let tilgængelig fysisk kontakt på toppen til manuel betjening.
    Når det er sagt så har disse kontakter mulighedder for programmering af tænd/sluk afhængig af:

1) Effekt eller strøm der bruges ><=
    2) Timer og/eller ur og kalender
    3) Status på en anden kontakt i systemet
    4) Integration med andre kendte produkter inden for Home Automation
    5) Integration med andre apps som IFTTT osv

Behøver vel knapt at sig at jeg er rigtig glad for funktionaliteten. Jeg startede med et par stykker - og nu har jeg 5. Og nej, jeg er på ingen måde affilieret med producenten

Tak for din udførlige besked Lav. Den type havde jeg slet ikke overvejet. Jeg tror dog at jeg ender med at gå med TP-link løsningen da den virker til at være driftsikker og man stadig kan overvåge strømforbruget.
    Jeg er glad for at jeg lavede tråden da det viste sig at EVE-løsningen ikke var så god som jeg havde troet.

Tak for svar hele vejen rundt og god søndag :-)
    Venligst
    Riis87

6. De følgende brugere har takket Riis87 for denne post:

Lav (3 uger siden)

Lysristet
    Registreringsdato
    May 2018
    Sted
    Odense
    Jeg endte med at købe en TP-Link HS110 og den var ganske rigtigt meget let at få koblet til både wifi og telefonen så nu virker den og det er dejligt.
    Jeg faldt dog over en lille ting i manualen som undrer mig. Måske I kan være behjælpelige.

I manualen står:
    "Understøttet belastning:
    - Kaffemaskine 800 W
    - Skrivebordslampe 235.2 W
    - Brødrister 850 W
    - Varmeapparat: 1500 W
    - Strygejern: 1500 W"
    Osv...

Det undrer mig hvorfor der er forskel i effekten om man bruger en kaffemaskine, et strygejern eller en skrivebordslampe. Jeg er med på at apparaterne nok bruger forskellig effekt, men hvorfor kan den tilsyneladende håndtere en anden effekt hvis det er en kaffemaskine end hvis det er et strygejern?
    Med andre ord; de fleste af vores espressomaskiner bruger vel mere end 800 W når de varmer op - betyder det så at enheden i bund og grund ikke er eget som tænd/sluk kontakt for en espressomaskine?

Håber at nogen kan hjælpe for jeg er på ingen måde el-kyndig. Er det risikabelt at bruge en TP-Link HS110 som Wifi-kontakt for sin espressomaskine eller kan jeg trygt anvende den?

God weekend derude :-)
    Venligst
    Riis87

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Jeg endte med at købe en TP-Link HS110 og den var ganske rigtigt meget let at få koblet til både wifi og telefonen så nu virker den og det er dejligt.
    Jeg faldt dog over en lille ting i manualen som undrer mig. Måske I kan være behjælpelige.

I manualen står:
    "Understøttet belastning:
    - Kaffemaskine 800 W
    - Skrivebordslampe 235.2 W
    - Brødrister 850 W
    - Varmeapparat: 1500 W
    - Strygejern: 1500 W"
    Osv...

Det undrer mig hvorfor der er forskel i effekten om man bruger en kaffemaskine, et strygejern eller en skrivebordslampe. Jeg er med på at apparaterne nok bruger forskellig effekt, men hvorfor kan den tilsyneladende håndtere en anden effekt hvis det er en kaffemaskine end hvis det er et strygejern?
    Med andre ord; de fleste af vores espressomaskiner bruger vel mere end 800 W når de varmer op - betyder det så at enheden i bund og grund ikke er eget som tænd/sluk kontakt for en espressomaskine?

Håber at nogen kan hjælpe for jeg er på ingen måde el-kyndig. Er det risikabelt at bruge en TP-Link HS110 som Wifi-kontakt for sin espressomaskine eller kan jeg trygt anvende den?

God weekend derude :-)
    Kikker du på deres hjemme side, står der Maximum Load 16A som er 16A x 230 V = 3680 W eller 3,86 kW.

https://www.tp-link.com/dk/home-netw...specifications
    Pictures (or it didn't happen)

Mellemristet Birk's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2012
    Sted
    København
    Hej Steffen,
    Er det disse? For de her? Det er væsentligt billigere end alle andre på markedet:
    Ser ud til at den også er understøttet af iOS
    https://www.proshop.dk/Smart-Home/Hi...BoCz8kQAvD_BwE
    ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
    masser af udstyr til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Citer Oprindeligt indsendt af Birk Se indlæg
    Hej Steffen,
    Er det disse? For de her? Det er væsentligt billigere end alle andre på markedet:
    Ser ud til at den også er understøttet af iOS
    https://www.proshop.dk/Smart-Home/Hi...BoCz8kQAvD_BwE
    Yes - du kan også købe den i en to eller tre stk pakning

Venligste hilsner, Steffen
    kafferist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, EG-1, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, MK EK43 SSP, MK K501, Wilfa Uniform SSP, Feldgrind
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

Lysristet
    Registreringsdato
    May 2018
    Sted
    Odense
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Kikker du på deres hjemme side, står der Maximum Load 16A som er 16A x 230 V = 3680 W eller 3,86 kW.

https://www.tp-link.com/dk/home-netw...specifications
    Ja okay, med det in mente behøver jeg vist ikke være bekymret for om den kan "trække" effekten til en espressomaskine.

En anden ting jeg har tænkt på; I tilfælde af at WIFI-kontakten har tændt for espressomaskinen og WIFI-forbindelsen går tabt (fx hvis internettet går ned) så forbliver espressomaskinen tændt. Ved nogen om det er muligt at programmere WIFI-kontakten til at den skal slukke for strømmen hvis den ikke har forbindelse til WIFI-netværket?
    Venligst
    Riis87

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Ja okay, med det in mente behøver jeg vist ikke være bekymret for om den kan "trække" effekten til en espressomaskine.

En anden ting jeg har tænkt på; I tilfælde af at WIFI-kontakten har tændt for espressomaskinen og WIFI-forbindelsen går tabt (fx hvis internettet går ned) så forbliver espressomaskinen tændt. Ved nogen om det er muligt at programmere WIFI-kontakten til at den skal slukke for strømmen hvis den ikke har forbindelse til WIFI-netværket?
    Styringen af tænd sluk sidder i din app "mobil" så mister du wifi til tp-link eller wifi/internettet på din mobil vil den hverken tænde eller slukke
    Pictures (or it didn't happen)

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •