MK EK43 - Totalrenoveret, opgraderet og optimeret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lav
    Coffeeholic
    • Dec 2014
    • 1213

    [Solgt] MK EK43 - Totalrenoveret, opgraderet og optimeret

    Det er lidt med vemod at jeg sætter min dejlige kværn til salg. Måske især fordi jeg i den grad har brugt tid på at optimere den ifht. en tilsvarende ny. Men jeg har skaffet mig en fin EG-1 v.2 og de konkurrerer om at blive brugt – og EG-1’eren vandt. Her er det der er gjort ved den:

    * Alle flader nylakerede
    * Alle plastdele er fornyet eller poleret op
    * Nye MK logo’s
    * Motordele hovedrenoveret og to nye præcisions kuglelejer monteret
    * Ny 3fE præcisionsskala monteret
    * Ny drejeknap og spindel-skrue (den store i midten af knappen)
    * Ny sort MK mini-hopper med fjederbelastet spjæld
    * Ny original stor EK43 hopper følger også med
    * Ny Titus præcisions knivholder i aluminium (ver. ”Turkish” der føder bønnerne langsommere til knivene – stor fordel)
    * De legendariske SSP RedSpeed coatede knive er monteret og perfekt alignet
    * Nye synlige skruer over det hele inkl. hexskruer til let åbning af kværnhuset

    Meget af det der er skiftet (på nær alt det i kværnhuset) er rent visuelt. Kværnen har oprindeligt stået på cafe men i dag kværner den langt langt bedre end en nyindkøbt ditto fra Malhkönig og ser lige så funklende fin ud.

    De nye kuglelejer samt SSP knive og Titus knivholderen gør at alignment ikke fåes bedre. Anlægsfladen til den faste kniv i kværnhuset er spot on. Det er testet og paralleliteten af den roterende kniv spiller inden for kun 10μm. Knivene har kørt max 20kg kaffe på det år der er gået siden jeg købte dem. Så nu er der kun knap 5 ton tilbage i dem....

    Valget af Turkish knivholder sammen med RedSpeed knivene er valgt i samarbejde med Frank Durra fra Titus; kombinationen gør at dynamikområdet udvides en del i espressoindstillingen, mens man bibeholder gode rene filterindstillinger med meget få fines. For den rigtige køber det dette en lækkerbisken.

    Jeg giver 10 dages tilfredshedsgarant - men jeg kræver den tilbage i nøjagtig samme stand hvis du aktiverer garantien [emoji4]












    Sent from my iPad using Tapatalk
    Last edited by Lav; 3. May 2020, 17:00. Årsag: solgt
    Venligste hilsner, Steffen

    Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

    Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Den er vild, og super super pris, havde gættet på det var Mr. Peak som kom tilsalg efter den nye , jeg havde købt den lige på stedet hvis der ikke allerede stod en EG-1 på bordet

    Beklager støj, men er man ikke selv lidt uden om det med sådan en blæret post, den er dæleme fin
    Last edited by Jack; 29. April 2020, 13:43.
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Henrikaa
      Mellemristet
      • May 2014
      • 238

      #3
      Havde du egentlig ikke forsøgt dig med en lavere fod til kværnen?
      Hvad er det for en knap der sidder ovenover tænd/sluk knappen?

      Comment

      • Lav
        Coffeeholic
        • Dec 2014
        • 1213

        #4
        Jo, det er rigtigt - men helt godt syntes jeg aldrig det blev....
        Knappen er en automatisk overbelastningssikring. Trykkes ind og så kører den igen.


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Venligste hilsner, Steffen

        Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

        Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
        Sort:
        Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
        Rister: 2x
        Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
        Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

        Comment

        • Henrikaa
          Mellemristet
          • May 2014
          • 238

          #5
          OK. Kunne bare huske du havde fortalt noget om det "lavstammede" projekt så kværnen kunne passe ind derhjemme.

          Comment

          • Lav
            Coffeeholic
            • Dec 2014
            • 1213

            #6
            Reserveret - ind til videre
            Venligste hilsner, Steffen

            Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

            Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
            Sort:
            Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
            Rister: 2x
            Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
            Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

            Comment

            • Lav
              Coffeeholic
              • Dec 2014
              • 1213

              #7
              og solgt....
              Venligste hilsner, Steffen

              Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

              Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
              Sort:
              Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
              Rister: 2x
              Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
              Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

              Comment

              Working...
              X