Vario home itu, nye forslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TurBo
    Mellemristet
    • May 2014
    • 285

    Vario home itu, nye forslag

    Så vil min vario home vist ikke mere. Den begyndte at hyle vildt og stallede. Troede der var noget der sad fast, så den er skildt ad og renset. Den kører dog ok uden belastning, men med bønner i, gentager det sig. Uanset om den justeres ned til groveste setting.
    Efter rens og og uden bønner var der dog også nogle nye bi-lyde, som lød som om de kommer fra drivlinjen.
    Nogle ideer

    Overvejer også om jeg skal kigge efter en ny. Har længe gerne villet have en der er markant hurtigere.
    Forslag ønskes gerne i prislejet 2-4k
    Til espresso og ikke de helt lys ristede bønner.

    Sendt fra min SM-A505FN med Tapatalk
    Bo-- :-)
    Izzo Alex Duetto mk1
    Mahlkoenig Vario home
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    I den pris klasse er der kun en
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • TurBo
      Mellemristet
      • May 2014
      • 285

      #3
      Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
      :-) jeg har godt læst lidt om den her i forummet. Jeg er dog ikke til single dose eller dem med dossere.
      Kiggede for nogle år siden på den ret store kværn, de sælger ved klemmen, men synes også jeg har set en der hedder noget med "270" kan dog ikke huske navnet.
      Jeg er lidt udfordret på pladsen

      Sendt fra min SM-A505FN med Tapatalk
      Bo-- :-)
      Izzo Alex Duetto mk1
      Mahlkoenig Vario home

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Oprindeligt indsendt af TurBo Se indlæg
        :-) jeg har godt læst lidt om den her i forummet. Jeg er dog ikke til single dose eller dem med dossere.
        Kiggede for nogle år siden på den ret store kværn, de sælger ved klemmen, men synes også jeg har set en der hedder noget med "270" kan dog ikke huske navnet.
        Jeg er lidt udfordret på pladsen

        Sendt fra min SM-A505FN med Tapatalk
        Det er en Baratza Sette 270, samme som laver din vario, samme plastik kværn ;-)

        SD er ellers fedt, jeg går aldrig tilbage til en hopper kværn, men er det det som du vil ha, ville jeg kikke på noget fra Eureka. du kommer bare ikke langt for de penge
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • Buch73
          Grøn bønne
          • Apr 2014
          • 42

          #5
          Hej TurBo

          Min havde også en lign opførsel for et års tid siden.
          Fandt ud af at det lød som hvis drivremmen var løs eller sprunget.
          Fandt en tutorial på nettet og nogle videoer med lyd, så jeg kunne sammenligne lyden.

          Det tog mig vist kun en times arbejde og en billig ny drivrem, så var den klaret og har kørt siden.
          Så kunne sagtens være den kunne holde nogle år endnu.. men nyt/bedre er jo altid spændende..

          Mvh Buch

          Comment

          • Luwak
            Mørkristet
            • Apr 2008
            • 390

            #6
            Vario er utrolig let at reparere selv og firmaet der laver dem har nogle gode tutorials på nettet og du kan få reservedele billigt. Så med mindre at det er fordi du gerne vil opgradere, så burde det ikke være noget problem at få den til at køre igen.

            Comment

            • TurBo
              Mellemristet
              • May 2014
              • 285

              #7
              Tusind tak for den hurtige og gode feedback i har givet. Jeg kigger lidt på den rep af drivremmen i foreslår.
              Selvom der er lyst til at opgradere, ligger de penge da også fint i sparegrisen(og bestemt ikke i aktier i øjeblikket) :-)
              Om opgradering kommer eller ej, det finder jeg ud af en anden dag.

              Sendt fra min SM-A505FN med Tapatalk
              Bo-- :-)
              Izzo Alex Duetto mk1
              Mahlkoenig Vario home

              Comment

              Working...
              X