Pavoni europiccola skueglas installation driller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tee
    Grøn bønne
    • Mar 2020
    • 2

    Pavoni europiccola skueglas installation driller

    Hej,
    Jeg har haft adskilt min knap 10 år gamle pavoni for at fejlsøge en læk og skifte pakningerne mellem kedel og bundstykke. Jeg tror det var pakningen mellem kedel og varmelegeme der var årsagen til læk...
    Skueglasset måtte lade livet da jeg afmonterede det, den øverste del knækkede trods (utilstrækkelig) forsigtig manipuleren.

    Når jeg nu forsøger at montere det nye glas ved at føre det ned gennem den øverste holder er der mere modstand end jeg bryder mig om, trods smøring m lidt olie - Det virker som om at hullet i holderen er en anelse for snævert til at tillade montering oppefra. Nogen der har et godt tip til at få det på plads uden at jeg behøver at afmontere holdere?

    Thomas
  • summer
    Coffeeholic
    • Jun 2011
    • 1407

    #2
    Hej

    Jeg har aldrig selv prøvet at skifte glas, men det virker som om du er på rette vej.. Det ser ud til at du følger samme metode som Francesco http://www.francescoceccarelli.eu/La...ivello_eng.htm

    Her er der nogen der skriver noget om at varme maskinen op - måske kan den lille udvidelse af metallet give dig pladsen du har brug for?

    Comment

    • Ullum
      Mørkristet
      • Sep 2013
      • 401

      #3
      Har prøvet det, og jeg syntes også at den gik meget stramt, smøremiddel, som du selv er inde på, var det der gjorde det for mig
      Mvh ullum

      Comment

      • Tee
        Grøn bønne
        • Mar 2020
        • 2

        #4
        Tak for svar.
        Jeg endte med at afmontere den nederste holder - turde ikke forcere efter at have prøvet al mulig smøring, afkalkning af åbningen i øverste holder og hvad ved jeg.
        Bortset fra lidt besvær fordi den 16mm bit jeg havde ved hånden var lidt lang at få ind på tværs i kedlen, så gik det.
        Ser ud til at holde tæt. ENdelig fået en espresso igen
        Har dog ikke endeligt løst problemet med kedlen kan rotere - mangler et godt værktøj til at stramme ringen der holder kedlen - og hullerne til varmelegemet kommer til at sidde lidtanderledes hvilket giver bøvl med tryktermostat og kobberrørs placering.

        Comment

        • Ullum
          Mørkristet
          • Sep 2013
          • 401

          #5
          Jeg varmede den op og og slog med hammer og dorn, har siddet fast siden
          Mvh ullum

          Comment

          Working...
          X