Gaggia Classic damper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jancar1973
    Grøn bønne
    • Jan 2020
    • 16

    Gaggia Classic damper

    Hej

    Jeg har for nylig købt en brugt Gaggia Classic,- modellen efter 2015, og er ved at lære lyksagelighederne mht at lave espresso, steame mælk osv.

    Efter at jeg har lavet en espresso, og steamet mælk, så er den begyndt at dampe/dryppe ud af bryggehovedet. Ikke imens jeg laver espressoen, men bagefter når jeg har taget portafilteret af.

    Hvad kan være galt,- er det pakningen i bryggehovedet der skal skiftes?

    Mvh Jan
  • Jancar1973
    Grøn bønne
    • Jan 2020
    • 16

    #2
    Vil prøve det her,- å må vi se om det er løsningen
    Cleaning the mechanical valve on the 2015 Gaggia Classic is similar to the Gaggia Selecta, Gaggia Coffee and the Gaggia Espresso.

    Comment

    • Jancar1973
      Grøn bønne
      • Jan 2020
      • 16

      #3
      Damn,- Den skrue som han skruer af i filmen, for at komme til "brew head valve", den sidder i en bøsning/fatning som er gået løs, og derfor drejer med rundt. Ergo kan jeg ikke skrue skruen ud........ Nogen gode forslag?

      Mvh Jan

      Comment

      • JohanS
        Lysristet
        • Dec 2016
        • 70

        #4
        Lykkedes det? Da gevindene kører samme vej, skulle bøsningen vel ende med at følge med ud, hvis du bliver ved med at skrue. Ellers må du ofre diffusions-filteret. Buk det op, sæt en skruetrækker på eller en tang, og så burde du kunne skrue den første skrue ud.
        The quintessential expression of coffee is espresso.
        – Ernesto Illy


        Oscar I - Alessi Sapper moccakande - Moccamaster - Aeropress - Mahlkönig Vario

        Comment

        • Jancar1973
          Grøn bønne
          • Jan 2020
          • 16

          #5
          Hej

          Fik det ikke løst, og har grublet over det siden hvordan jeg skulle få de to ting skilt ad,- Jeg synes at "inderdelen" bare kørte med rundt, og ikke kunne skrues ud. Men vil prøve igen i de her coronatider, hvor der er lidt mere tid til at kigge på det.

          Hov,- læste lige din besked igen. Jeg kan godt få filteret af. Det er inde bagved filteret når jeg skal skrue den "bolt" ud for at komme ind til selve fjederen og kuglen (brew head valve) at det hele kører med rundt.... Men jeg prøver at gå i værkstedet i ser om jeg kan løse det.

          mVh Jan

          Comment

          • Jancar1973
            Grøn bønne
            • Jan 2020
            • 16

            #6
            For helvede da! Indergevindet kørte som sagt med rundt. Jeg prøvede at holde imod på det med en anden skruetrækker, men det er lavet af noget meget blødt metal. Lige pludselig så faldt det hele sgu ind i boileren,- så nu ligge grouphead valve og det den sad fast i derinde..... Det kan sgu nok ikke betale sig at få det lavet af en prof. Satans.

            Comment

            • JohanS
              Lysristet
              • Dec 2016
              • 70

              #7
              Lyder irriterende. Måske tidligere ejer har strippet gevindet. Umiddelbart burde den ikke kunne falde igennem tænker jeg.
              Måske skal du lægge et billede op. Men hvis jeg forstår dig rigtigt denne gang, så er den lille bøsning der holder bryggehovedsventilen faldet igennem.
              Kan du så tage din shower plate holder af? Eller sidder den stadig fast? Beklager, har kun arbejdet på den gamle model, hvor den sad med to unbracoer.
              Dog burde den ikke være faldet ind i kedelen, men bare være under brusehovedspladen.
              The quintessential expression of coffee is espresso.
              – Ernesto Illy


              Oscar I - Alessi Sapper moccakande - Moccamaster - Aeropress - Mahlkönig Vario

              Comment

              • JohanS
                Lysristet
                • Dec 2016
                • 70

                #8
                Jeg tror dette diagram er meget lig din maskine.
                Espressotec is a top-tier choice for home and commercial coffee & espresso machines, coffee, grinders, accessories, education, service, and repair, with a coffee-tasting bar and an online store.
                The quintessential expression of coffee is espresso.
                – Ernesto Illy


                Oscar I - Alessi Sapper moccakande - Moccamaster - Aeropress - Mahlkönig Vario

                Comment

                • Jancar1973
                  Grøn bønne
                  • Jan 2020
                  • 16

                  #9
                  Tak Johan,- men boileren er mere rund i det, og der hvor Brew head valve sidder ser også anderledes ud. Tror at det er den her,- og ser ud til at hvis jeg skiller den ad, så kan jeg skifte inderdelen,- men der skal vel også nye pakninger til så
                  Click image for larger version

Name:	Gaggia boiler.jpg
Views:	2
Size:	24,8 KB
ID:	231531

                  Comment

                  • Jancar1973
                    Grøn bønne
                    • Jan 2020
                    • 16

                    #10
                    Må være del nr 21 jeg skal have, og så pakning 20. Jeg kan dog kun finde dette udsnit af diagrammet

                    Comment

                    • Jancar1973
                      Grøn bønne
                      • Jan 2020
                      • 16

                      #11
                      Fandt diagrammet her
                      We are an UK based coffee machine spare parts supplier with a large stock of Gaggia, Saeco, Philips spares for over 1000 different models.Shipping destinations includes the UK and all EU countries. If you do not see the required replacement part(s) for your coffee machine, please contact us so we can order it for you.

                      Comment

                      • JohanS
                        Lysristet
                        • Dec 2016
                        • 70

                        #12
                        Kan godt se de har lavet kedlen helt om, med en messingbøsning presset i en rustfri eller alu-kedel. Så du har ret, det er den nederste del af kedlen du skal skifte. Pakningen kunne i princippet godt være ok efter en rensning. Men nemmere at skifte den når du er derinde. Ser ud til kedlen deler design med nogle Saeco/Philips modeller, så behøver ikke være så dyrt. RigtigKaffe kunne godt have delene.
                        Måske en god idé at checke om 23-24-25 er ok når du skiller det ad og inden du bestiller stumper hjem.
                        The quintessential expression of coffee is espresso.
                        – Ernesto Illy


                        Oscar I - Alessi Sapper moccakande - Moccamaster - Aeropress - Mahlkönig Vario

                        Comment

                        • Jancar1973
                          Grøn bønne
                          • Jan 2020
                          • 16

                          #13
                          Tak for svar.
                          Jeg vil se om jeg ikke kan få den skilt ad,- må lige få mærket alle ledninger op osv.

                          Fandt også det med Saeco,- var ikke helt sikker på om det var det samme, men som du siger,- det ser det ud til. Jeg har faktisk fundet en Ungarsk side som sælger delene,- rørende billigt. Fragt er faktisk det dyreste. Vil jeg undersøge nærmere. Jeg skal nok give en melding om hvad udfaldet bliver.

                          Mvh Jan

                          Comment

                          • JohanS
                            Lysristet
                            • Dec 2016
                            • 70

                            #14
                            Cool. Tyskland kan også nogle gange noget med stumper. Prøv at google nummer og navn på dele evt.
                            The quintessential expression of coffee is espresso.
                            – Ernesto Illy


                            Oscar I - Alessi Sapper moccakande - Moccamaster - Aeropress - Mahlkönig Vario

                            Comment

                            • Jancar1973
                              Grøn bønne
                              • Jan 2020
                              • 16

                              #15
                              Så fik jeg skilt den ad.... Det var lidt af en omgang... Meget svært at fjerne slangerne uden at beskadige dem,- måtte skære et par over, og så må jeg finde nye klemmer til dem når den skal samles.

                              Der var noget kalk inde i boileren, og jo det der har blokeret brew head valve. Jeg prøver at lægge nogle billeder op senere

                              Comment

                              Working...
                              X