Forhandler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • airborn
    Lysristet
    • Dec 2019
    • 51

    Forhandler

    Har det skriftligt fra Alex:

    We would love to have a dealer in Denmark!
    Alex
    TWW Support

    Hvorfor er der ikke et risteri eller en kaffe-grej forretning der går på TWW’s hjemmeside og melder sig som importør/forhandler ?

    Det danske vand bliver jo ved med at være dårligt kaffevand !
  • Hegnet
    Mørkristet
    • Sep 2017
    • 387

    #2
    Forhandler

    Vel fordi TWWs produkt forudsætter adgang til demineraliseret vand godkendt til fødevarebrug. Jeg ved ikke, hvor stort et marked, der reelt er for TWWs produkt? Jeg mener: hvis man har gjort sig besværet med at anskaffe sig et RO-anlæg eller destillator, kan man også selv finde ud af at arbejde med et par stamopløsninger af simple salte. Jeg ville endda foretrække at lege med opløsningerne og ikke “nøjes” med en fast blanding bestemt af TWW.
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

    Comment

    • airborn
      Lysristet
      • Dec 2019
      • 51

      #3
      Ok - godt argument
      Små RO anlæg er billige og muligvis også kemikalerne men det er sværere at afveje.
      Tænkte bare at produktet har fået god omtale herinde og filtre med ionbytning giver måske justeret men alligevel forskelligt vand alt efter dit hanevand.
      TWW kan købes i Italien men porto er tæt på 20€

      Comment

      • Hegnet
        Mørkristet
        • Sep 2017
        • 387

        #4
        Yes, check evt rent-postevand.dk, hvis du ikke allerede har set dér. Mht afvejning: du skal overveje at bruge stamopløsninger, som du benytter i fortyndingsforhold i det endelige produkt. Det er en standard laboratorie-teknik.

        Mht at købe brevene er det selvsagt subjektivt, hvad man hælder til. Jeg synes dog, at det minder om en færdig “brødblanding” i supermarkedet. ;-)
        DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
        MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
        Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
        Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

        Comment

        • airborn
          Lysristet
          • Dec 2019
          • 51

          #5
          Enig

          Har allerede RO anlæg til ølbrtgning
          Vil egentlig også gerne prøve at blande selv.
          Er med på stamopløsninger.
          Kan disse holde sig længe?

          Hvor køber du rent calciumcitrat og potassium bicarbonat som pulver ?

          Comment

          • Alexpid
            Coffeeholic
            • Jan 2016
            • 1496

            #6
            2 klik på eBay [emoji846]

            Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
            Selvstændig hos Alex Kaffe.
            Udelukkende på eBar som privatperson

            Comment

            • airborn
              Lysristet
              • Dec 2019
              • 51

              #7
              Super
              Tak

              Comment

              • airborn
                Lysristet
                • Dec 2019
                • 51

                #8
                Så er de bestilt.

                Spændende om jeg kan finde ud af det.
                Der er noget regning i det med stamopløsning og gallons i opskriften.

                Comment

                • Hegnet
                  Mørkristet
                  • Sep 2017
                  • 387

                  #9
                  Det skal nok blive spændende! Til andre eller en anden gang: NaHCO3 fås jo ganske let, idet det er alm. bagepulver. MgSO4 kan skaffes som epsom-salt hos Matas (som Alex nævner). Hvis man regner på epsom-saltet, skal man huske krystalvandet, som ændrer molarmassen en smule. At inkludere andre salte kan være nyttigt, men med disse 2 simple salte, kan man begynde at lege.

                  Denne video fra WLL viser brug af stamopløsninger: https://www.youtube.com/watch?v=iHI7jC0sQZo
                  Jeg skal måske nævne, at jeg aldrig har brugt denne opskrift selv.

                  BTW: måske giver det mening at holde alle disse vand-diskussioner under én tråd (vi har allerede flere lange) i stedet for at sprede dem ud over nu allerede mange over kort tid? Det er lidt besværligt at finde informationenen i fremtiden, når det fremstår fragmenteret med meget korte eller utydelige titler. Blot en konstruktiv kommentar for fællesskabets bedste. ;-) Check f.eks. disse:


                  DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
                  MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
                  Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
                  Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

                  Comment

                  • malling
                    Master Brewer
                    • Apr 2011
                    • 4545

                    #10
                    Forhandler

                    Ganske simpelt fordi de færreste har RO eller deminiraliseret vand ved hånde, dem der har, er også der hvor de selv laver koncentrater.

                    Har prøvet det og det fungere til noget kaffe men har opskrifter der er langt mere anvendelige til flere.

                    Så er det for i øvrigt også billigere at lave selv
                    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                    Comment

                    • airborn
                      Lysristet
                      • Dec 2019
                      • 51

                      #11
                      "men har opskrifter der er langt mere anvendelige til flere."

                      Er det noget du vil uddybe lidt?

                      eller kan jeg finde det en af de allerede eksisterende tråde.

                      Comment

                      Working...
                      X