Espressobar på Facebook

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grinderman
    Administrator
    • Mar 2009
    • 637

    Espressobar på Facebook

    Så er Espressobar kommet på Facebook, og det er allerede nu muligt at debattere. Men da det er en nyoprettet gruppe, så mangler der medlemmer. Skynd dig derfor at melde dig ind, og tilføj gerne kaffeinteresserede venner.

    Gruppen kan søges frem på facebook (EspressoBar - Danmarks største kaffeforum) eller ved at følge dette link:

    Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.


    Hvis i oplever tekniske problemer med opsætning af gruppen, så smid en besked på Espressobars facebook side, eller skriv her i tråden.

    Hvis i synes der er nogle spændende posts, som kunne være spændende at hive frem, så link til dem på debatsiden, eller giv os et praj.
    Medejer af Kristians Kaffe ApS
    Risteansvarlig

    Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

    La Marzocco GS/3
    Nuova Simonelli Mythos One
    Helor 101 Håndkværn

    Følg mig på Instagram:
    https://www.instagram.com/coffee_in_focus/
  • holberg19
    Lysristet
    • Jan 2016
    • 135

    #2
    Jeg kan ikke umiddelbart forstå bevæggrundene for at lave Espressobar på Facebook.

    "Udvander" det ikke Espressobar.dk? Jeg vil i hvert fald være ked af at skulle opdatere mig på to platforme.

    Comment

    • Grinderman
      Administrator
      • Mar 2009
      • 637

      #3
      Hej Holberg, jeg forstår din bekymring. Espressobar på Facebook er ikke lavet for at erstatte Espressobars Forum. Tværtimod. Formålet er at skabe en synergi og dirigere nysgerrige kaffeinteresserede ind på det rigtige Forum hvor der findes et hav af viden. Muligvis vil de nytilkomne selv begynde at oprette tråde og være med til at holde forummet i live. Det er ikke et must at holde sig opdateret på alle opslag på Facebook, og man vælger selv sit engagementsniveau. Lad os se hvordan det går!
      Medejer af Kristians Kaffe ApS
      Risteansvarlig

      Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

      La Marzocco GS/3
      Nuova Simonelli Mythos One
      Helor 101 Håndkværn

      Følg mig på Instagram:
      https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Jammen espressobar har jo været på fb i mange år, med sølle 368 medlemmer, så mon der er noget at hente ;-) (er selv medlem af gruppen) ,heller ingen aktivitet
        Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.


        Vil tro der er meget mere at hente igennem google, her dukker ebar ofte på under kaffe realiteter søgninger
        Last edited by Jack; 7. November 2019, 22:07.
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • Grinderman
          Administrator
          • Mar 2009
          • 637

          #5
          Hej Jack, det er fordi at Espressobars Facebookside ikke er en gruppe men en side. En facebookside rummer ikke den samme funktionalitet i forhold til debat som en Facebook-gruppe gør. Derfor har der netop ikke været nogen aktivitet i alle de år. Det er også grunden til at vi har været nødt til at oprette en gruppe under siden.
          Medejer af Kristians Kaffe ApS
          Risteansvarlig

          Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

          La Marzocco GS/3
          Nuova Simonelli Mythos One
          Helor 101 Håndkværn

          Følg mig på Instagram:
          https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #6
            Tror stadig det er meget forkert at satse på at ligge aktiviteten fb, intet slår et godt forum
            Meget er blevet ødelagt igennem tiden, for eks både Jubii og ekstrabladet som var størst på dating i dk, de mistede alt på en måned, netop fordi man satsede på en ny platform

            Må indrømme jeg hellere havde set ideen i ebar var blevet en forening evt administrer af børneklubben, End at være på private hænder, for uanset hvor godt i gør det, er jeg bange for det aldrig blive et neutralt forum, selv om vi godt ved hensigterne er gode
            Last edited by Jack; 7. November 2019, 22:19.
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            • Grinderman
              Administrator
              • Mar 2009
              • 637

              #7
              Du har fat i det helt rigtige Jack! Hvis du bevæger dig lidt på Facebook vil du se at der er opstået en del alternativer til Espressobar. Disse alternativer vil med tiden vokse sig større, hvilket unægteligt vil have konsekvenser for ebar. Et stærkt Forum med en tilhørende Facebook gruppe, vil i min optik kun være til gavn for at ebar i fremtiden kan blive ved med at eksistere og være Danmarks foretrukne kaffeforum. Det er ikke sikkert vi bliver enige, men det skal der også være plads til ;-)
              Medejer af Kristians Kaffe ApS
              Risteansvarlig

              Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

              La Marzocco GS/3
              Nuova Simonelli Mythos One
              Helor 101 Håndkværn

              Følg mig på Instagram:
              https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

              Comment

              • Jack
                Master Brewer
                • Feb 2016
                • 2575

                #8
                Oprindeligt indsendt af Grinderman Se indlæg
                Du har fat i det helt rigtige Jack! Hvis du bevæger dig lidt på Facebook vil du se at der er opstået en del alternativer til Espressobar. Disse alternativer vil med tiden vokse sig større, hvilket unægteligt vil have konsekvenser for ebar. Et stærkt Forum med en tilhørende Facebook gruppe, vil i min optik kun være til gavn for at ebar i fremtiden kan blive ved med at eksistere og være Danmarks foretrukne kaffeforum. Det er ikke sikkert vi bliver enige, men det skal der også være plads til ;-)
                Meget enig i det er sundt også ikke at være enig om alting tak for det :-)

                Nu er det jo også jer som bestemmer ;-)

                Jeg tror hvis der blev gjort lidt ud af forsiden igen, ville det give et større afkast på google ;-)
                Last edited by Jack; 7. November 2019, 22:32.
                Pictures (or it didn't happen)

                Comment

                • Grinderman
                  Administrator
                  • Mar 2009
                  • 637

                  #9
                  Ja forsiden er også på to do listen, og ja det vil sikkert også have en positiv indvirkning! Nu har vi lagt en strategi, og vil selvfølgeligt løbende evaluere. Derfor er det også vigtigt med jeres feedback.
                  Medejer af Kristians Kaffe ApS
                  Risteansvarlig

                  Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

                  La Marzocco GS/3
                  Nuova Simonelli Mythos One
                  Helor 101 Håndkværn

                  Følg mig på Instagram:
                  https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

                  Comment

                  • Jack
                    Master Brewer
                    • Feb 2016
                    • 2575

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Grinderman Se indlæg
                    Ja forsiden er også på to do listen, og ja det vil sikkert også have en positiv indvirkning! Nu har vi lagt en strategi, og vil selvfølgeligt løbende evaluere. Derfor er det også vigtigt med jeres feedback.
                    Lyder godt, dejligt er kommet liv igen :-)
                    Pictures (or it didn't happen)

                    Comment

                    • Thor86
                      Grøn bønne
                      • Oct 2019
                      • 14

                      #11
                      Da jeg begyndte at interessere mig for at købe en kaffemaskine, så var jeg selvfølgelig på Google. Google ledte mig herind, og tak for det. Men jeg søgte også på Facebook, og her dukker "Kaffe og Espressoforum Danmark" op som en af de første. Espressobar gruppen dukker ikke op, når jeg søger på Espressobar. Det gør den kun, hvis jeg specifikt søger i grupper.

                      Jeg ved ikke, om flere medlemmer vil gøre, at gruppen kommer mere frem på søgninger, men den bliver sandsynligvis ikke opfattet som relevant endnu af Facebooks algoritme, vil jeg tro.

                      Comment

                      • Jens_Muff
                        Master Brewer
                        • Sep 2011
                        • 2615

                        #12
                        Lige en overvejelse herfra vedrørende gruppens status som 'offentlig'

                        Offentlighed har selvfølgelig visse fordele, men og ulemper efter min mening.

                        Fordelen er, at man ikke behøver at være medlem for at se opslag derinde, hvilket formentlig er med til at promovere den mere og måske få flere medlemmer. Jeg tror umiddelbart, at offentlige grupper får flere medlemmer end lukkede.

                        Ulempen er, at hvis man poster noget, eller sågar bare kommenterer på noget derinde, så vil det komme i ens venners newfeed, at man har kommenteret på noget i gruppen, også selvom de venner ikke selv er medlemmer eller interesseret i kaffe i det hele taget. Jeg kommenterer personligt aldrig i offentlige grupper, fordi jeg ikke orker, at mine venner skal 'spammes' med mine hobby-aktiviteter. Jeg elsker grupper med hobbyting. Jeg er medlem af et sted mellem 10 og 20 grupper, der nørder alt muligt forskelligt, og man må nok erkende, at fb på mange områder har overtaget rollen, som forums tidligere har siddet tungt på. Men jeg gider ikke de offentlige grupper. Jeg synes selv det er lidt mærkeligt at få i min newsfeed, at en eller anden af mine venner har kommenteret på et opslag om restaurering af en rundsav i gruppen 'rundsavs-entusiaster'. Jeg kan derimod godt lide, at den slags grupper er et frirum, hvor man ikke har følelsen af at man stiller sig op på en ølkasse og råber til alle, man kender, når man kommenterer på noget. Det er også grunden til, at jeg laver opslaget herinde og ikke i gruppen

                        Det var blot lidt overvejelser.
                        - La Pavoni
                        - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                        - Aillio Bullet R1
                        - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                        Comment

                        • Grinderman
                          Administrator
                          • Mar 2009
                          • 637

                          #13
                          Hej Jens,

                          Det er faktisk en god overvejelse, og ikke noget jeg lige havde tænkt over. Men det giver god mening i forhold til de sammenligneligelige grupper der også findes, som er sat op som du beskriver! Jeg ser lige på det!
                          Medejer af Kristians Kaffe ApS
                          Risteansvarlig

                          Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

                          La Marzocco GS/3
                          Nuova Simonelli Mythos One
                          Helor 101 Håndkværn

                          Følg mig på Instagram:
                          https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

                          Comment

                          • Grinderman
                            Administrator
                            • Mar 2009
                            • 637

                            #14
                            Jens, det er hermed ændret, og du har sikkert allerede fået en notifikation :-)
                            Medejer af Kristians Kaffe ApS
                            Risteansvarlig

                            Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

                            La Marzocco GS/3
                            Nuova Simonelli Mythos One
                            Helor 101 Håndkværn

                            Følg mig på Instagram:
                            https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

                            Comment

                            • KristianK
                              Administrator
                              • Aug 2009
                              • 4365

                              #15
                              Dejligt med god og konstruktiv feedback!
                              Det er jo til gavn for alle, så fedt I gider!

                              Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk
                              KristianK
                              En del af EspressoBar


                              Følg mig meget gerne på
                              https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                              https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                              Hjemmeside
                              www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                              Comment

                              Working...
                              X