CPH - Københavns lufthavn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • scs
    Mellemristet
    • Apr 2016
    • 237

    CPH - Københavns lufthavn

    Som regelmæssig bruger af CPH og altid kaffetørstig, har jeg gennem årene drukket mig igennem en del kaffe i CPH. Og her er mine observationer:

    - Starbucks både før og efter security: Nej, bare nej..
    - Joe - Juice. Seriøst? Jeg tror det er den ringeste håndlavede espresso jeg nogen siden har prøvet.
    - Espressohouse.. Tjae, jeg kunne bedre lide Baresso kaffen..
    - Lagkagehuset: Hæderligt - råvaren virker OK, men du er afhængig af, at det unge menneske der har vagten ved hvad der er op/ned på en espressomaskine.
    - Pret: Er desværre faldet i samme afgrund som Starbucks med fuldautomatiske, og det kan desværre smages. I "gamle" dage har jeg fået hæderlig kaffe på Pret i London. Nu er de forøvrigt solgt til JAB, og er i samme stald som Espressohouse.
    Segafredo: Hmm, det smager bedre syd for Alperne.

    MEN

    Der er nu et lille lys i mørket. Arket, som jeg i starten troede var kun var noget tøj/interiør pjat, laver PT den bedste kop i CPH. Bønnerne er fra Johan og Nystrøm (jeg fik Honduras), og de unge mennesker har faktisk lært at bruge maskineriet.
    Last edited by scs; 28. September 2018, 15:57.
    _______________________________________________
    MK Vario - Rancilio Silvia
    Appia II 1-gruppe, MK K30 ES
  • kidcaffeine
    Espresso
    • Sep 2016
    • 585

    #2
    Fedt! Tak for heads-up

    I perioder bruger jeg også meget tid i CPH, og har efterhånden fået en vane med at drikke kaffen hjemmefra (af nød, og ikke altid af lyst eller praktiske årsager). Men jeg vil give Arket et skud
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

    Comment

    • zjefffff
      Mellemristet
      • Sep 2008
      • 239

      #3
      Tak for tanker, Arket skal klart besøges.
      Jeg har også været på Riccos i terminal 2 - de har en Slayer steam stående. Første gang var virkelig god kaffe - anden og tredje gang var skidt. Jeg render ikke der forbi igen..
      - La Marzocco GS/3 MP med Strada mod (tidligere; Londinium I, Izzo Alex Duetto mkI, La Spaziale S1 Vivaldi II, Izzo Vivi mkII, Nuova Simonelli Oscar)
      - Mahlkönig k30 Vario
      - Torr 58,55mm tamper

      IG: clausitooo

      Comment

      • aspedersen
        Master Brewer
        • Jan 2014
        • 1555

        #4
        Tak for anbefalingen

        Skal til Staterne på fredag, så den skal da helt sikkert prøves.
        /Anders

        La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
        https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
        https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

        Comment

        • Rudi Fidel
          Mellemristet
          • Jan 2015
          • 227

          #5
          Har lige drukket en cortado fra Arket. Glimrende smag [emoji4]

          Sendt fra min FP2 med Tapatalk
          Min hobby er alt man kan smage på :-)

          Mit udstyr: Silvia, Compak K8, Vario m. stålknive, Lido 3, Kalita 185, Bonavita kedel m. PID, Aeropress, stempelkander.

          Comment

          • KevinFraHulen
            Grøn bønne
            • Feb 2019
            • 2

            #6
            Tak for tippet.

            Tager fra fastlandet og videre til Dubai her om 8 dage, så vi har lige et par timer fra vi lander i CPH til vi skal videre. Det er genialt, at få en god kop kaffe at sove på i flyveren.

            Ved godt det er en gammel tråd, men tak skal du have :-)
            Hundetræner fra Nørresundby
            Hjælper til hos Kaufmannspuppytraining

            Har meldt mig ind fordi jeg søger nogle råd til hjælp omkring at tage mit kaffebrygning til det næste niveau

            Comment

            • scs
              Mellemristet
              • Apr 2016
              • 237

              #7
              Opdatering: Et par timers ventetid i CPH.. Første kop i Arket - igen en glimrende Flatwhite, måske i den syrlige ende for min smag, men det er jo det de unge vil ha. Betjeningen af udstyr er i top. Mælken perfekt.
              Anden kop blev købt ved Copenhagen Coffee Lab som er ny i CPH. På ingen måde tilfredsstillende! Jeg kan simpelthen ikke smage kaffen i papbægeret, men virker mere bitter end syrlig. Mælken er for varm og ikke skummet korrekt. Betjeningen af maskinen under al kritik: Gruppen flushes ikke før brug - portafilteret renses ikke før brug - kaffe ud over hele portafilteret inden det sættes i gruppen. Sandsynligvis kommer de dårlige bismage i kaffen af dårlig betjening/mangelfuld rengøring.
              _______________________________________________
              MK Vario - Rancilio Silvia
              Appia II 1-gruppe, MK K30 ES

              Comment

              Working...
              X