Siemens EQ.5 eller DeLonghi ECAM 21.117?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rskadk@gmail.com
    Grøn bønne
    • Mar 2018
    • 3

    Siemens EQ.5 eller DeLonghi ECAM 21.117?

    Hej,

    Hvilke maskine bør man gå efter? Jeg står imellem disse 2. Jeg syntes umiddelbart de er meget ens. Jeg vil fortrinsvis bruge dem til almindelig kaffe og ikk så meget espresso.



    Last edited by [email protected]; 12. March 2018, 21:05.
  • Benjoh
    Lysristet
    • May 2016
    • 143

    #2
    Hej,

    Nu er de fleste af os lidt nørdede og har begrænset erfaring med de omtalte maskiner.

    Var jeg i dine sko vil jeg nok fravælge begge. Brug i stedet pengene på en Wilfa WSCG-2 kværn de kan fåes for under 500 kr. og køb derefter en aeropress, eller et pour over setup som kalitawave eller v60, alternativt en clever coffee dripper. Går du efter wilfa + aeropress/clever dripper har du et setup for små 700 kr. Så kan du bruge de resterende 2300 kr på kaffebønner og kildevand, det vil du få langt mere glæde af i længden.
    Det antages her at du har en elkedel til rådighed

    Insisterer du på en af de to, så er der måske andre der ved bedre? Holdbarheden er begrænset for maskiner i det prisleje.

    /Benjoh
    Er til "sort" kaffe, på lyse bønner

    Comment

    • rskadk@gmail.com
      Grøn bønne
      • Mar 2018
      • 3

      #3
      Oprindeligt indsendt af Benjoh Se indlæg
      Hej,

      Nu er de fleste af os lidt nørdede og har begrænset erfaring med de omtalte maskiner.

      Var jeg i dine sko vil jeg nok fravælge begge. Brug i stedet pengene på en Wilfa WSCG-2 kværn de kan fåes for under 500 kr. og køb derefter en aeropress, eller et pour over setup som kalitawave eller v60, alternativt en clever coffee dripper. Går du efter wilfa + aeropress/clever dripper har du et setup for små 700 kr. Så kan du bruge de resterende 2300 kr på kaffebønner og kildevand, det vil du få langt mere glæde af i længden.
      Det antages her at du har en elkedel til rådighed

      Insisterer du på en af de to, så er der måske andre der ved bedre? Holdbarheden er begrænset for maskiner i det prisleje.

      /Benjoh
      Tak for svar Jeg har allerede det setup du nævner - det er fint når jeg har god tid og går og hygger i weekenden Jeg kunne dog godt tænke mig noget der er noget mere bekvemmeligt i hverdagene, også hvis der er gæster Derfor søger jeg en fuldautomatisk istedet for Jeg har haft en Nespresso - har kun været glad for den fordi den er så nem. Kaffen har jeg dog aldrig været fan af! Så søger noget auto hvor der benyttes friskkværnede bønner

      Comment

      • Chancen
        Espresso
        • Jun 2015
        • 688

        #4
        Hej. Har sendt dig en PM.

        Mvh
        Christian

        Comment

        • rskadk@gmail.com
          Grøn bønne
          • Mar 2018
          • 3

          #5
          Hvis man skulle vælge imellem Delonghi ECAM 21.117 eller Gaggia Brera, hvilken skulle man så tage? Er gået lidt væk fra Siemens. Men har tilgengæld læst meget godt om Gaggia

          Comment

          • deannielsen
            Mellemristet
            • Apr 2017
            • 235

            #6
            Oprindeligt indsendt af [email protected] Se indlæg
            Hvis man skulle vælge imellem Delonghi ECAM 21.117 eller Gaggia Brera, hvilken skulle man så tage? Er gået lidt væk fra Siemens. Men har tilgengæld læst meget godt om Gaggia

            https://www.rigtigkaffe.dk/automatis...SABEgJtafD_BwE
            De laver stort set lige god kaffe alle fuld automatiske maskiner, pris forskellen ligger i at eller om du vil have et flottere design, keramisk kværn og ekstra ekstra fuld automatiske funktioner, eller "kun" automatisk, integreret mælkebeholder eller ej osv.

            Har selv en fuldautomatisk Delonghi maskine og den tjener mig fuldt ud som den skal [emoji1360]

            Comment

            Working...
            X