Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 39

Emne: Hjælp en førstegangskøber

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2017
    Citer Oprindeligt indsendt af Husfar Se indlæg
    Tænk, råd og resultater....der har de testet automatiske maskiner, det er desværre noget vi aldrig rigtig får gjort herinde på E-bar. Prøv at få svar der.
    Vinderen skulle være en Phillips (Saecco er den egentlige producent) til under 3000,-
    Hej og tak for svar

Jeg sidder faktisk og læser testen nu - igen. Det var også derfor jeg tilføjede Philips på min liste udover Siemens.

De har testet en del, men jeg savner noget mere tekst. Jeg synes deres test er noget mangelfuld beskrevet.

Jeg har dog lidt svært ved at tro på, at en Siemens EQ-serie ikke kan brygge bedre kaffe end det Nespresso giver mig. Selv min AeroPress laver bedre kaffe end Nespresso.

2. De følgende brugere har takket Andrea_R for denne post:

deannielsen (28. November 2017)

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2017
    Citer Oprindeligt indsendt af holberg19 Se indlæg
    Jeg tror ikke en Siemens maskine laver bedre kaffe end en Nespresso. Måske det er lettere, fordi du ikke har kapsler, men omvendt skal du så ud og købe bønner.
    Jeg forstår ikke helt argumentet.

Om jeg skal ud og hente bønner er jo underordnet. Jeg skal jo også hente kapsler? Desuden kan du eksperimentere lidt mere med forskellige bønner - og så er de tilmed friske.

Hvorfor tror du ikke en EQ 3 (eller Siemens generelt), kan lave bedre kaffe end min Nespresso? Hvad er det baseret på?

4. De følgende brugere har takket Andrea_R for denne post:

deannielsen (28. November 2017)

Administrator MoBak's avatar
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Odder
    Citer Oprindeligt indsendt af holberg19 Se indlæg
    Jeg tror ikke en Siemens maskine laver bedre kaffe end en Nespresso. Måske det er lettere, fordi du ikke har kapsler, men omvendt skal du så ud og købe bønner.
    Det gør de så afgjort - såfremt man bruger gode friske bønner! Min erfaring er, at man ikke skal bruge for lyse og for syrlige bønner såsom Kenya, men heller noget mere fyldigt mellem- eller sydamerikansk.

Jeg kan sagtens forstå nogles behov og ønske om en fuldautomatisk maskine, og jeg anbefaler dem gerne til folk, der er så klare i spyttet som dig omkring, at de ikke ønsker den manuelle proces.

Men det er rigtigt, som nogen skriver herinde, at der ikke er ret mange herinde, som har noget særlig erfaring med disse maskiner, og jeg kan heller ikke rådgive om den ene maskine fremfor den anden. Jeg vil dog råde dig til at købe den i Dk et sted, hvor du ved der er en god service. Disse fuldautomatiske maskiner er avancerede og desværre lidt skrøbelige, så der er altså en del fejl på dem. Derudover er det en rigtig god idé at bruge kildevand eller filtreret (afkalket)vand for at forlænge levetiden. Derudover - endnu engang - skal du selvfølgelig udnytte muligheden for at drikke en masse forskellige gode kaffer, som jo netop er det den fuldautomatiske maskine tilbyder, som Nespressoen helt mangler.

Held og lykke med det, og meld MEGET gerne tilbage hvad du vælger, og hvordan det fungerer for dig - specielt sammenlignet med Nespressomaskinen
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

6. De følgende 2 brugere siger tak til MoBak for denne post:

HenrikP (16. November 2017),Husfar (16. November 2017)

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Dec 2011
    Hvis du har mulighed, ville jeg foreslå du tager til Rigtig Kaffe i Skanderborg (det er deres hovedkvarter + butik og hvor det startede), de ved meget mere, og du har mulighed for at se mere,samt prøve deres maskiner.
    Deres personale i Århus er mere sælgere end kendere.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lysristet
    Registreringsdato
    Jan 2016
    Citer Oprindeligt indsendt af Andrea_R Se indlæg
    Jeg forstår ikke helt argumentet.

Om jeg skal ud og hente bønner er jo underordnet. Jeg skal jo også hente kapsler? Desuden kan du eksperimentere lidt mere med forskellige bønner - og så er de tilmed friske.

Hvorfor tror du ikke en EQ 3 (eller Siemens generelt), kan lave bedre kaffe end min Nespresso? Hvad er det baseret på?
    Min snak omkring kapsler kontra bønner var noget sludder fra min side.

Jeg tror ikke Siemens maskinerne vil lave en bedre kop end Nespresso, fordi du har et ønske om bekvemmelighed. Hvis Siemens maskinen skal lave bedre kaffe, skal du fodre den med friske kvalitetsbønner. Dem kan du ikke få i supermarkedet. Det er "besværligt" at "time" sin lagerbeholdning af friske bønner hvis ikke man har et risteri tæt på og der derigennem er en vis grad af tilgængelighed. Husk på at 2-3 uger gamle bønner som hovedregel ikke er friske mere. Så med fare for at tage tingene for givet, tror jeg ikke du vil bøvle med den slags. Undskyld på forhånd

Master Brewer Kaffe T's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København
    ... Selv min AeroPress laver bedre kaffe end Nespresso.
    Hej Andrea

Når du har de her krav til smagen ... og når Holberg nu skriver om det her med frisk-ristede bønner ... syns jeg virkelig du sku prøve at komme ud et sted og prøve de forskellige maskiner ... og med forskellig kaffe.

Hvor i landet bor du ?

Her i København kan man gå ind i Kontra's butik på Østerbro og få lov at brygge og smage kaffe fra de maskiner, de har til salg ... Jeg er bare bange for, at de kun har fuldautomatiske maskiner i en højere prisklasse end du kigger på (men det er ikke noget jeg rigtig har rede på) ... Her kan du så prøve det med friskristet kaffe. De er også risteri.

Har Risteriet ikke også et sted, hvor man kan køre skud på de espressomaskiner, de har til salg ? Jeg har kun været i deres butik nær Rådhuspladsen. Og der kan man ikke. Jeg ved faktisk heller ikke om de har fuldautomatiske maskiner.

Men måske er din smag til det traditionelle italienske kaffe. Illy, Lavaza og hvad de mærker nu hedder. Det er meget mørkristet. Dem, jeg kender, som bruger det, bruger det ikke friskristet.
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

Master Brewer Coffee makes the world go's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Da du er meget tydelig i at du ønsker minimal arbejdes proces,og er klar over at det kommer på bekostning af resultatet i koppen
    OG er villig til at betale en pæn slat
    Så er der måske en helt anden mulighed ,, pulverkaffe

dog ikke fra et supermarked ;o)

Tager man prisen på en maskine + penge til vedligeholdelse og de dyre kapsler eller bønner osv, , så kan man regne en pris ud pr kop kaffe

den pris kan man så købe den bedste pulverkaffe for som falder i ens smag
    Fordelen er at man KUN skal betale for det man drikker, specielt mens man prøver sig frem

Finder man ikke noget som falder i ens smag, er det KUN den købte pulver kaffe man har betalt for, omvendt en maskine til flere tusinde kroner, som man så opgir , eller er kørt død

Clever kaffe havde på et tidspunkt noget eksperimentel pulver kaffe, men kan ikke huske om vi fik noget feedback på det, der var nogen der testede det??? nogen der ved noget??

Fordelen ville også være at man let kunne ta det med sig,bare man har adgang til varmt drikke vand

11. De følgende brugere har takket Coffee makes the world go for denne post:

Husfar (16. November 2017)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Hjælp en førstegangskøber

Du kan i dag købe poser med kværnet kaffe i og som du blot påhælder vand i, jeg har brugt det engang imellem og det er udemærket, hverfald bedre end en super auto der næsten notorisk altid underekstrahere alt ting (hvorfor lyse bønner er et no go)

Super auto kan være bedre end nespresso men som andre er inde på kun hvis du benytter frisk ristet bønner (under 3 uger fra rist) af mellem til mørk ristet kaffe, ellers er det ikke bedre.

I dag kan du også få kaplser af væsentligt bedre kvalitet både i dk og england hos nogle mikroristerier, dvs. de går op i det. Ja det er dyrere men det er ordentligt kvalitets kaffe uagtet hvordan man vender og drejer det.

Evt kan man bare få mikroristeriet til at kværne det til filter og så bruge en moccamaster eller lignende det er stadig ofte bedre end en super auto der køre på halv eller hel sløve bønner
    Senest redigeret af malling : 17. November 2017 kl. 11:02
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2017
    Tak for svar til jer alle

Øv. Jeg havde da håbet på, at man kunne få bedre kaffe via en god superautomatisk espressomaskine med nogenlunde gode bønner. Jeg havde ikke tænkt mig at anskaffe bønner fra supermarkedet, selv om jeg før har været ganske tilfreds med udvalgte varianter fra Princip og Peter Larsen.

Hmm, hvis 5000 kroner er lige ud af vinduet, vil det jo være dumt at afskaffe min Nespresso-maskine.

Administrator MoBak's avatar
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Odder
    Tak for svar til jer alle

Øv. Jeg havde da håbet på, at man kunne få bedre kaffe via en god superautomatisk espressomaskine med nogenlunde gode bønner. Jeg havde ikke tænkt mig at anskaffe bønner fra supermarkedet, selv om jeg før har været ganske tilfreds med udvalgte varianter fra Princip og Peter Larsen.

Hmm, hvis 5000 kroner er lige ud af vinduet, vil det jo være dumt at afskaffe min Nespresso-maskine.
    Jeg må sige, at jeg altså er uenig i konklusionen. Jeg synes slet ikke at kvaliteten af Nespresso kan sammenlignes med en kop kaffe lavet på en fuldautomatisk maskine med friske og - til maskinen - velegnede bønner. Man skal lige være opmærksom på, at disse maskiner ikke laver en specielt god espresso men en ganske udmærket "sort kaffe" (hedder sådan en en café creme?). Det er i hver fald min mening

I øvrigt er det jo let nok at have friskristede bønner. Det kan klares med en levering fra sit foretrukne risteri 1-2 gange om måneden, hvis ikke man bor i nærheden af det.
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

15. De følgende 3 brugere siger tak til MoBak for denne post:

deannielsen (28. November 2017),Jack (18. November 2017),Sonne (17. November 2017)

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •