Jura f5 service / reperation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesper H
    Grøn bønne
    • Jul 2016
    • 1

    Jura f5 service / reperation

    Den ene hane på min f50 virker ikke mere, hverken under bryg eller rens.

    Jeg har lige kørt afkalkning og renseprogram uden det hjalp.

    Jeg har manuelt renset det runde filter oppe bag flappen som kan ses når man fjerner bakken.

    Hvad kan jeg selv gøre og hvor kan jeg evt. få den lavet til en fornuftig pris?

    Tak for hjælpen!

    Mvh Jesper
  • fotografikeren
    Mørkristet
    • Dec 2011
    • 480

    #2
    Nu kender jeg ikke den model konkret, men brygger den adskilt ud af hver sit "næsebor"? Skyder den det der ikke kommer ud ned i drypbakken, eller fylder den koppen op med kun den ene dyse? Du må lige præcisere hvad det er for en hane der ikke virker. De Jura maskiner jeg har set, brygger ud af begge dyser uanset hvad man brygger. Hvis den ene er stoppet til, er det nok galt oppe i selve fordeleren i udløbsdelen. Du må eventuelt i gang med skruetrækkeren og få skilt den ad - men pas på, de har det med at blive møre i plastikken med tiden, det der er i kontakt med kaffen/varmen mørner hurtigere. Der findes mange online shops der sælger dele til fair priser, jeg har købt nogle stumper billigt på ebay også.
    Mazzer Robur Electronic
    Nuova Simonelli Appia II
    BWT Bestmax Premium
    Aeropress
    Wilfa kværn
    Håndkværn og et par stempelkander

    Comment

    • summer
      Coffeeholic
      • Jun 2011
      • 1407

      #3
      Der er ikke meget plads i de tynde slanger/kanaler, så der skal ikke meget snask til før det stopper her og der.
      Jeg ville gå forsigtigt i gang med skruetrækkeren og så rense med sulfovand eller kafferens.
      Tag billeder undervejs så du kan samle den igen ;-)

      Comment

      Working...
      X