Brita Elemaris eller Anna ontario kander

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bss
    Mørkristet
    • Jun 2008
    • 314

    Brita Elemaris eller Anna ontario kander

    Halløjsa folkens,

    Nu er jeg blev træt af kildevand, uden en bil er det simpelthen for meget at slæbe. Så jeg må have mig en filterkande, direkte vandtilslutning er desværre not an option på et kollegieværelse

    Men efter at agenterne har fået brita elemaris kanden er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge.

    Anna kanden er jo noget billigere, ihvertfald hvis den bliver købt hos helsemin.

    Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget nogen andre steder.

    Hvad siger i?
    Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
    Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome
  • FlemmingRiis
    Mellemristet
    • Jul 2008
    • 248

    #2
    Re:Brita Elemaris eller Anna ontario kander

    Jeg købte en Anna kande fordi det var den model jeg støte på ved ikke hvad forskellen er på dem , får lavet filter på vandet snart(tm) så jeg slipper snart og at vente på kanden

    Comment

    • Brownie
      Stamgæst
      • Jul 2007
      • 765

      #3
      Re:Brita Elemaris eller Anna ontario kander

      Jeg bruger Anna kanden - og jeg tror altså ikke der er den store forskel på den og Brita. Men jeg kender ikke Brita. Jeg tror faktisk kun at Brita er dyrere fordi det er en kaffeforretning. En Anna kande hos Risteriet er jo også noget dyrere end hos Helsemin.

      Jeg har brugt Anna kanden rigtig længe...næsten 1 år mener jeg det er. Og det er dejligt at slippe for at slæbe kildevand hjem. Og altid have \"frisk\" vand til maskinen.

      Jeg skifter patron ca. hver 1-1½ måned. Det er når kalkstrips viser 2 streger - jeg afkalker ca hver 2½-3 mnd. Jeg oplever ingen problemer.

      Så...bare køb en Anna...
      Vibiemme Domobar Inox
      Baratza Sette 270

      ...when the pupil is ready, the teacher will appear...

      Comment

      • martin
        Lysristet
        • Jul 2007
        • 56

        #4
        Re:Brita Elemaris eller Anna ontario kander

        Nu bor du på kollegie så betyder vandspild ikke ret meget, så hvad med et omvendt osmose anlæg? Mere de billigste kan fåes for en 500 kr og med det kan du lave mindst 1m3 inden du behøver overveje at skifte membranen.

        Comment

        • bss
          Mørkristet
          • Jun 2008
          • 314

          #5
          Re:Brita Elemaris eller Anna ontario kander

          Men det ville vel kræve den er direkte på vandnettet - hvilket den jo ikke er ...
          Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
          Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

          Comment

          Working...
          X